Страница 1 от 2
ПОМОЩ ТРУДНО ПАЛЯ В СТУДА
Публикувано: 21 окт 2007, 18:38
от velio_ls2000
Здравейте имам Форд Мондео 1,8 тди 97г.
Стана студено и трудно пали.
Ще скапя ел.мотора.
Дай те съвет как да оправя работата за да паля по лесно
Благодаря
Публикувано: 21 окт 2007, 21:40
от DTM

Запалка нямаш ли?
Сега сериозно, колега провери това онова, пък тогава искай съвети. Вземи виж дали подгряващите свети работят и т.н.
Публикувано: 21 окт 2007, 21:45
от 1.8d
Може да си изтърва нафтата,може да му е малка компресията...както каза колегата,виж си свещите...Кажи нещо по-конкретно
Пояснения
Публикувано: 22 окт 2007, 21:00
от velio_ls2000
Свещи работят.
Кабели здрави,не тече ток по тях.
За компресията не знам,не съм я мерил.
Нафта има,не се връща цялата в резервоара.
С роторна помпа LUCAS е.
Публикувано: 22 окт 2007, 21:06
от KrazyIva
а как тие акумолаторчето?
че и аз така тръдно, последна 3-4 дни
а днес тотоално не запали.
с друг акумолатор от раз запали.
Публикувано: 22 окт 2007, 22:19
от cotecna
Е ами форд кво да ти кажа.......шегата на страна преди 3,5 години имах мондео тд та при него проблема беше същия на 170000 км и спра да пяли зимата, сменях свещи, филтър, релето за подгряване и едвам едвам иакзрах зимата и после го продадох, това за релето е вярно след като ти изгасне лампата на подгряването изчакваш още 10-тина секунди и като го чуеш да щракне тогава въртиш . м/у другото иди да ти мерят компресията да знаеш на къде отива работата.....
Публикувано: 22 окт 2007, 23:18
от fiestazetec
Компресията да ти премерят наистина, един колега с Мондео дизел, много му тракаше и пушеше, тук няма как да не запали, като е 15 градуса, но по-добре е да проверят компресията, и всичко подред.
Та, при колегата ми му беше проблема с компресията и все пак трудно палеше.
Публикувано: 10 ное 2007, 11:51
от gogolisec
Нека и аз да споделя една тънкост, която открих малко случайно. Имам Ескорт'92 1.8Д и аз имам известни проблеми с паленето сутрин. Значи при мене оборотите на двигателя са около 900, а като включа задна се вдигат на 1050-1100 (някъде там). Не зная при другите дали е така, но при мене е тъй - явно са го направили с цел да се маневрира по-лесно при паркиране назад. Демек нещо като ръчна газ (който е карал трактор знае за какво говоря). Та като се кача сутрин да го паля и включвам предварително на задна, натискам съединител и въртя - максимум 3 развъртания на вала и се възпламенява. Явно му помага тази "ръчна газ", дето сам си я дава и пали по-лесно. Надявам се да съм бил полезен!!!
Публикувано: 10 ное 2007, 23:52
от nikolovvd
Ако компресията ти е добра и свещите работят е или акумулатора или стартера.
Въпрос
Публикувано: 11 ное 2007, 17:49
от velio_ls2000
В какви граници трябва да бъде компресията?
Казаха ми че помпата май е свършила вече,утре ще разбера дали е така.
Някой нещо да знае за РОТОРНА ПОМПА НА LUCAS?
Публикувано: 11 ное 2007, 22:53
от msotiroff
Компресията трябва да е между 20 и 25 бара, като най - добрата е 21,5. Също така не трябва разликата в компресията на цилиндрите да е повече от 3 бара. Иначе Лукас са калпави помпи, няма какво да се залъгваме.
За паленето - пробвай по следния начин:
Даваш на контакт, докато изгасне лампичката за подгряващите свещи, но не въртиш, а изключваш от контакт. След това даваш отново на контакт и след като лампата за свещите изгасне завърташ на стартер за 1 секунда и изключваш. След това пали веднага

Успех.
Публикувано: 11 ное 2007, 23:32
от 1.8d
По мои спомени от преди 3-4 години,когато сменях на Ескорта помпата и ми мереха компресията...нормалната компресия на дизеловия Форд трябвало да е между 32-35 атмосфери на цилиндър....Ако си паднал на 20-25...ами нищо чудно че като скрипне времето не можеш да запалиш и няма да е лошо да започнеш да мислиш за...основен ремонт.
Публикувано: 12 ное 2007, 00:05
от paci
1.8d написа:...нормалната компресия на дизеловия Форд трябвало да е между 32-35 атмосфери на цилиндър....
D или TD ?
Публикувано: 12 ное 2007, 00:53
от msotiroff
21,5 пише в АутоДата. Същото го пише и в ръководството за експлоатация. Данните са за Мондео МК1, но двигателя на МК2 мисля, че е същия.
Не бързайте да плашите човека с основни ремонти

Публикувано: 12 ное 2007, 10:56
от The seven
1.8d написа:По мои спомени от преди 3-4 години,когато сменях на Ескорта помпата и ми мереха компресията...нормалната компресия на дизеловия Форд трябвало да е между 32-35 атмосфери на цилиндър....Ако си паднал на 20-25...ами нищо чудно че като скрипне времето не можеш да запалиш и няма да е лошо да започнеш да мислиш за...основен ремонт.
Не бъркайте D и TD. Турбото работи на по - ниска компресия от обикновенния дизел.
Публикувано: 14 ное 2007, 20:26
от velio_ls2000
Така компресията и на 4-те цилидъра е 22 бара.
В един сервиз който се намира в кв. Хаджи Димитър,на прелеза до мелницата ми казаха че трябвало да направя основен ремонт на двигателя.Трябвало да сменя сегменти,гарнитури,да се шлайфа главата и ми обявиха скромната сума от 800 лева минимум.
Закарах колата в друг сервиз и се оказа че не трябва да се прави нищо такова.
Проблема е в клапан който се намира до помпата,той нагнетявал горивото в помпата и се повишава налягането с което се олеснявало запалването.Също така инжектора над филтъра за гориво и той не работи.
Тези части струват 500-550 лева с работата,но естествено малко ще се побългари техниката.
Тези дни ще кача снимки на развалените части и на вече ремонтираното запалване.
И НЕЩО ВАЖНО НЯМА ФОРД МОНДЕО 1 ИЛИ 2 С РОТОРНА ПОМПА.
ОБИКНОВЕННА ГОРИВО НАГНЕТАТЕЛНА ПОМПА LUCAS.
В РЕДКИ СЛУЧАИ BOSCH.
Публикувано: 14 ное 2007, 21:43
от Атанас
velio_ls2000 написа:...
БАШ DPC-N е роторна, Bosh, да не търся модела, но и тя е роторна...
Ще се радваме да споделиш като я направят, какво са правили и как.
Успех!
Публикувано: 21 ное 2007, 19:22
от velio_ls2000
Това са моите бивши проблеми!
Публикувано: 21 ное 2007, 19:31
от velio_ls2000
Сложиха инжектор (не се казва точно така ама не запомних) на Фиеста който струва 24 лева,а оригиналния за Мондео е около 150-200 лева.Клапана е на стойност 250 EURO,част която трябва да се поръча в Германия или Италия.В морга до кв. Симеоново намерих цялата помпа за 400 лева.С майсторчето се разбрахме да палтя само клапана,а помпата щял да и намери приложение.Сега вече колата пали 'още като сложа ключа в контакта'.
Благодаря на всички които наляха акъл,беше от полза.

Публикувано: 26 ное 2007, 14:33
от Mondi
Това което колегата msotiroff е дал като пример НЕ Е компресията а степен на сгъстяване . Мисля че 34 е като нов мотор , а под 30 го дават за ремонт .. Нормално и не за притеснения са 25-30 , и си пали и няма проблеми . Ако някой може да е по-точен и изчерпателен - нека сподели .