Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 08 фев 2009, 16:25
- Модел на автомобила: Focus 99 Tddi 1.8
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Така имам фокусче 99 година дизел 90 коня 1,8. Дойде му времето за смяна на ремъка и отивам днеска в един квартален сервиз и ми казаха, че трябва да сменя с ремъка - 2те ролки и водната помпа щото минавало през нея. За едната ролка знаех, че трябва да си се смени, тя си върви в комплекта даже, но за другата бях чувал, че е паразитна и сега съм в дилема дали трябва да се сменя, а за водната помпа въобще неразбрах, защо трябва да я сменям.
Та въпроса ми е ако някой скоро си е обслужвал ремъка да каже какво върви с него, че да знам дали всичко трябва да сменям или тия просто ме взеха за канарче като видяха, че нищо не разбирам. Също и горе долу колко му е излязло всичко, че аз над 200 лв ги смятам само частите.
Та въпроса ми е ако някой скоро си е обслужвал ремъка да каже какво върви с него, че да знам дали всичко трябва да сменям или тия просто ме взеха за канарче като видяха, че нищо не разбирам. Също и горе долу колко му е излязло всичко, че аз над 200 лв ги смятам само частите.
- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Кой е номера на мотора.
В аутодата го дават с верига единия мотор,и с каиш,тоя дето е с каиш,има само 1 ролка,ВП се върти от пистовия ремък.
В аутодата го дават с верига единия мотор,и с каиш,тоя дето е с каиш,има само 1 ролка,ВП се върти от пистовия ремък.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 08 фев 2009, 16:25
- Модел на автомобила: Focus 99 Tddi 1.8
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
XJ00362 e номера на мотора. Почти съм сигурен, че не е с верига. То май май накрая ще отида в мотопфое да му го сменят, но предполагам, че ще ме одрусат много повече.
- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Значи моторите са 2
C9DA
C9DC
твоя кой е
C9DA
C9DC
твоя кой е

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 08 фев 2009, 16:25
- Модел на автомобила: Focus 99 Tddi 1.8
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Ще се изложа но нямам идея. Ако ми каже каде мога да погледана да проверя ще ти го напиша, но на талона не пише подобно нещо. Все пак мерси много, че се занимаваш да ми помогнеш.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Колега нещо в тоя квартален сервиз те будалкат ми се струва. Когато на мен ми се наложи да сменям ангренажа си купих само ремък без никакви ролки и си ми смениха хората само ремъка...не вярвам да са толкова различни двигателите, че тия да ти казват да сменяш и ролки!?! 

- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Относно смяната на ангренажен ремък е добре да се знае следното. Според производителите при всяка смяна на ремък се сменят и всички ролки имащи контакт с него, както и водна помпа ако се задвижва от същият ремък. Причината за това е че операцията е трудоемка и не е втина, както и това че живота на ролките и водната помпа е сметнат така че да изкарат една смяна на ангренажният ремък. Различните "майстори" имат различни мнения по темата.
ПП За да не съм голословен, преди 10-тина хиляди смених моя ремък заедно с обтяжната ролка. Майстора ми погледна водната помпа и каза че според него може да не се сменя. След 4-5 дни забелязах че губя антифриз и при огледа се оказа че именно водната помпа е протекла. Последва закупуване на нова и повтаряне на операцията.
Та всеки сам може да си реши дали да сменя ролки и водна помпа с ремъка. Аз вече знам че това е правилното решение. Като цяло бих казал че при дефект и нуждата от смяна на който и да е от компонентите на газоразпределението /ремък, ролки и водна помпа / се прави пълна подмяна на всички.
ПП За да не съм голословен, преди 10-тина хиляди смених моя ремък заедно с обтяжната ролка. Майстора ми погледна водната помпа и каза че според него може да не се сменя. След 4-5 дни забелязах че губя антифриз и при огледа се оказа че именно водната помпа е протекла. Последва закупуване на нова и повтаряне на операцията.
Та всеки сам може да си реши дали да сменя ролки и водна помпа с ремъка. Аз вече знам че това е правилното решение. Като цяло бих казал че при дефект и нуждата от смяна на който и да е от компонентите на газоразпределението /ремък, ролки и водна помпа / се прави пълна подмяна на всички.
Поздрави


- Sim3
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Аз също при смяната на ангренажния ремък си закупих само една ролка. А другия минава през водна помпа, климатик обтягаща ролка, помпа за хидравликата има ги в инструкцията за експлоатация на фокус.
- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Номера на мотора е написан на табелката на предната маска,която се намира м/у 2та фараMERLINss написа:Ще се изложа но нямам идея. Ако ми каже каде мога да погледана да проверя ще ти го напиша, но на талона не пише подобно нещо. Все пак мерси много, че се занимаваш да ми помогнеш.

Като вдигнеш предния капак ще я видиш.

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
По добре смени и водната помпа. На служебна кола (не Форд) с 16 клапанов бензинов двигател ни блокира водната помпа по магистралата с 130 км/ч. Скъса се ангренажния ремък и изтече антифриза. Добре, че мина пътна помощ та ни закара до сервиз в София. Последва прибиране с автобус до В. Търново и скъп ремонт на двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Колега, двигатела ти е с ангренажна верига и с ангренажен ремък.
Веригата е от коляновия вал до гориво-нагнетателната помпа (ГНП), а ангренажния ремък е зацепен от помпата до разпределителния вал.
Ангренажната верига още не съм се интересувал на какви км се сменя.
Ролката на ангренажния ремък е една, сменя се задължително с ремъка, както и болта който я крепи.
Смяната на моята кола си я направих в МП Варна, не посмях другаде. Ангренажен ремък, ролка, болт и още нещо имаше + труд + ДДС ми струваше 310-320лв. Дават 1 година гаранция за вложени части и труд!
На други места под 200лв. с частите не намерих вариант, при това без гаранция.
Съветвам те, да прегледаш и другия ремък пистовия, както и обтяжната ролка с прилежащото и рамо с пружината. Ремъка е 30-40лв., ролката ако свири или има луфт я смени, също не е скъпа. Ако те убеждават, че ролката не се сваля от въпросното място не им вярвай, сваля се и се подменя само тя. Иначе комплект ролка с рамото е 300+ лв. в МП.
Водната помпа не я закачай, сменя се само при теч от нея или виене.
Успех!
Веригата е от коляновия вал до гориво-нагнетателната помпа (ГНП), а ангренажния ремък е зацепен от помпата до разпределителния вал.
Ангренажната верига още не съм се интересувал на какви км се сменя.
Ролката на ангренажния ремък е една, сменя се задължително с ремъка, както и болта който я крепи.
Смяната на моята кола си я направих в МП Варна, не посмях другаде. Ангренажен ремък, ролка, болт и още нещо имаше + труд + ДДС ми струваше 310-320лв. Дават 1 година гаранция за вложени части и труд!
На други места под 200лв. с частите не намерих вариант, при това без гаранция.
Съветвам те, да прегледаш и другия ремък пистовия, както и обтяжната ролка с прилежащото и рамо с пружината. Ремъка е 30-40лв., ролката ако свири или има луфт я смени, също не е скъпа. Ако те убеждават, че ролката не се сваля от въпросното място не им вярвай, сваля се и се подменя само тя. Иначе комплект ролка с рамото е 300+ лв. в МП.
Водната помпа не я закачай, сменя се само при теч от нея или виене.
Успех!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
И аз имам проблем и по този повод бях поставил една тема в друг раздел, но тъй като виждам, че тук се засяга въпрос, който касае и мен, а и колегите са дали полезни съвети в тази насока, то искам и аз да попитам нещо. Колата ми е Мондео –август 94 г., хечбек, бензинов 1.6 двигател-зетек, 90 коня.
От близо година също губя течност /понякога доливам съвсем малко на период дори от повече от две седмици/ и се оказа, че имам сълзене от водната помпа. От друга страна има и едно леко тракане от лагера на външния ремък -по скоро звук като от дизел малка кубатура /снимката по-долу/ и майстора ми каза, че то може да е както от водната помпа, така и от нещо друго. Така или иначе се бях настроил да сменям водна помпа, както и отстраняване на тракането на този лагер, в случай, че то не произлиза от водната помпа, а е въз основа на някаква друга повреда. Човека каза, че щом сълзи и не тече, за сега да си карам, пък когато мога ще го правим. Въпроса ми е, ако ще сменям водна помпа, трябва ли на моя модел автомобил да сменя и ангренажния ремък, който е сменян на 160 000 км., а в момента колата няма и 189 000. И при моя модел ли нещата вървят ръка за ръка, т.е. ако ще правя помпата, да сменя и ремъка. Може би това е по-добрия вариант, защото при вариант две: след 20-ина хиляди като сменя ремъка, пак ще се наложи да сменям и помпата, ако разбира се има риск да протече, ако не я сменя.
Тъй като може би за отговор на въпроса ми ще е нужно да се направи справка за двигателя, а аз нещо не мога да влизам в тези сайтове, ето и инфо:
Рама: WFOAXXGBBARP87571
Двигател: RP87571
От близо година също губя течност /понякога доливам съвсем малко на период дори от повече от две седмици/ и се оказа, че имам сълзене от водната помпа. От друга страна има и едно леко тракане от лагера на външния ремък -по скоро звук като от дизел малка кубатура /снимката по-долу/ и майстора ми каза, че то може да е както от водната помпа, така и от нещо друго. Така или иначе се бях настроил да сменям водна помпа, както и отстраняване на тракането на този лагер, в случай, че то не произлиза от водната помпа, а е въз основа на някаква друга повреда. Човека каза, че щом сълзи и не тече, за сега да си карам, пък когато мога ще го правим. Въпроса ми е, ако ще сменям водна помпа, трябва ли на моя модел автомобил да сменя и ангренажния ремък, който е сменян на 160 000 км., а в момента колата няма и 189 000. И при моя модел ли нещата вървят ръка за ръка, т.е. ако ще правя помпата, да сменя и ремъка. Може би това е по-добрия вариант, защото при вариант две: след 20-ина хиляди като сменя ремъка, пак ще се наложи да сменям и помпата, ако разбира се има риск да протече, ако не я сменя.
Тъй като може би за отговор на въпроса ми ще е нужно да се направи справка за двигателя, а аз нещо не мога да влизам в тези сайтове, ето и инфо:
Рама: WFOAXXGBBARP87571
Двигател: RP87571
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 06 юли 2012, 20:45
- Модел на автомобила: ford fokus
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
колега на този двигател се сменя ремък и една ролка .... както по горе един колега беше писал колата е с ремък и верига . ремъка е от гориво нагнетателната помпа гнп и разпределителния вал. марковите са около 120 лв и за труд около 50лв. вчера направих тази операция.
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 16 фев 2009, 11:04
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
The seven написа:Относно смяната на ангренажен ремък е добре да се знае следното. Според производителите при всяка смяна на ремък се сменят и всички ролки имащи контакт с него, както и водна помпа ако се задвижва от същият ремък. Причината за това е че операцията е трудоемка и не е втина, както и това че живота на ролките и водната помпа е сметнат така че да изкарат една смяна на ангренажният ремък. Различните "майстори" имат различни мнения по темата.
ПП За да не съм голословен, преди 10-тина хиляди смених моя ремък заедно с обтяжната ролка. Майстора ми погледна водната помпа и каза че според него може да не се сменя. След 4-5 дни забелязах че губя антифриз и при огледа се оказа че именно водната помпа е протекла. Последва закупуване на нова и повтаряне на операцията.
Та всеки сам може да си реши дали да сменя ролки и водна помпа с ремъка. Аз вече знам че това е правилното решение. Като цяло бих казал че при дефект и нуждата от смяна на който и да е от компонентите на газоразпределението /ремък, ролки и водна помпа / се прави пълна подмяна на всички.
Водната помпа се задвижва от пистовия ремък и то от обратната страна на постите. Намора се в горната час на мотора.
DigiPro написа:По добре смени и водната помпа. На служебна кола (не Форд) с 16 клапанов бензинов двигател ни блокира водната помпа по магистралата с 130 км/ч. Скъса се ангренажния ремък и изтече антифриза. Добре, че мина пътна помощ та ни закара до сервиз в София. Последва прибиране с автобус до В. Търново и скъп ремонт на двигателя.
Водната помпа на фокус 1.8 ТДИ не се върти от ангренажния ремък а от пистовия.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Фокус 1,8 ТДДИ
Еййй като изровите някакви стари теми от преди 3 години! Колегата DTM е написал, че конкретно на Focus 1,8TDdi (а не ТДИ както някой го пишат) помпата не се задвижва от ангренажния ремък и не е нужно да се сменя с него. Нужно ли е да повтаряте написаното? И все пак ако ви блокира или протече на път ще ви е доста трудно да се придвижите до сервиз без да прегреете мотора и да си направите поразии за доста повече пари от цената на една нова водна помпа.
- uBcaHa
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 25 яну 2014, 17:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7i 16v zetec S 125konq 1997 / Ford Fiesta 1.3 avtomatik / mercedes c180 122hp /
- Контакти:
- Status: Извън линия
Смяна на ангренажен ремък Форд Пума 1.7
Колеги препоръчайте някой сервиз Област плевен,предстои ми смяна на ремъци ролки и прочия ? Но като гледам не всеки сервиз мои да се справи с тази задача.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Пума 1.7
Иво в СБА 2ри път ми сменява ангренаж на тази Вещица, която карам. Проблеми не съм имал.uBcaHa написа:Колеги препоръчайте някой сервиз Област плевен,предстои ми смяна на ремъци ролки и прочия ? Но като гледам не всеки сервиз мои да се справи с тази задача.
- uBcaHa
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 25 яну 2014, 17:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7i 16v zetec S 125konq 1997 / Ford Fiesta 1.3 avtomatik / mercedes c180 122hp /
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на ангренажен ремък Форд Пума 1.7
Супер,mерси paci
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта