Вентилатор на Форд Ескорт'97 1.8 115 бензин не работи
Публикувано: 22 окт 2018, 14:33
Здравейте,
На тази тема е писано и дискутирано много, но мисля, че моят проблем е малко по-различен и поне не намерих решение дотук.
Та така. Спря да ми работи вентилатора с климатика. Първо 3-та степен, така дълго време и после в границите на 10 секунди 2-та и 1-та.
1. Свалих таблото и го презапоих. Нищо.
2. Следва резисторната плочка. Беше станала на една шепичка ръжда и остъци от клеми. Направих я като нова: почистване до блясък, разпробиване, нови клеми, термосвиваем шлаух и т.н. Пуснах вентилатора на трета, замириса на изгоряло и пак спря. При подаване на (+) директно от акумулатора на плочката и трите степени си работят. Ясно.
3. При подаване на (+) на централната клема на превключвателя пак всичко работи.
4. При по-внимателно оглеждане около таблото се оказва, че на кабела за вентилатора (виолетово - черен) е подаден плюс от друг кабел през клема за бушон. Някаква преправка от предишния собственик явно поради проблема. Плюс беше подаден от по-слаб кабел и слаб бушон. Това се беше стопило и замирисало. Махнах тази щуротия.
5. И така. Стигнахме пак до таблото, първо - бушон 20 здрав. Сваляне (втори път, първия път цялото е презапоено) и гледане на схеми:
Кои са релетата:



Тук възниква въпросът, защо R17 e дадено да е синьо, каквото е, а на капака е дадено червено (въпреки синята точка). Релетата са проверени - червеното е нормално отворено, синьото нормално затворено, работят.
6. И ето какво ме вкарва в тотална мистерия:

6.1. Клемата със стрелката е клемата, от която отива плюс за превключвателя.Тази клема дава връзка със спойката в червено. Клемите в синьо са клемите на бушона на парното (20). Жълтата дава връзка с една обща шина на гърба, която пък дава връзка с реле R1, черното.
6.2. Другата клема на бушона обаче не отива никъде, както и спойката в червено.
6.3. Ако гледаме схемата на инсталацията и най-елементарната логика, между спойката в червено, която е презапоена и горната клема на бушона трябва да има връзка, НО НЯМА.

Според мен трябва да са свързани.
Въпросите:
1. Правилно ли разсъждавам?
2. Мисля си, че би трябвало да запоя заедно горната клема и спойката в червено. Какъв е рискът нещо да изцъфти? Няма как да разделя платките, рискът така да прецакам цялото табло е голям.
3. Ако греша, какво ще ме посъветвате?
Между другото преди да започна да чопля ми спря и бибитката - бушон здрав. Докато е свалено таблото нещо да ме посъветвате?
На тази тема е писано и дискутирано много, но мисля, че моят проблем е малко по-различен и поне не намерих решение дотук.
Та така. Спря да ми работи вентилатора с климатика. Първо 3-та степен, така дълго време и после в границите на 10 секунди 2-та и 1-та.
1. Свалих таблото и го презапоих. Нищо.
2. Следва резисторната плочка. Беше станала на една шепичка ръжда и остъци от клеми. Направих я като нова: почистване до блясък, разпробиване, нови клеми, термосвиваем шлаух и т.н. Пуснах вентилатора на трета, замириса на изгоряло и пак спря. При подаване на (+) директно от акумулатора на плочката и трите степени си работят. Ясно.
3. При подаване на (+) на централната клема на превключвателя пак всичко работи.
4. При по-внимателно оглеждане около таблото се оказва, че на кабела за вентилатора (виолетово - черен) е подаден плюс от друг кабел през клема за бушон. Някаква преправка от предишния собственик явно поради проблема. Плюс беше подаден от по-слаб кабел и слаб бушон. Това се беше стопило и замирисало. Махнах тази щуротия.
5. И така. Стигнахме пак до таблото, първо - бушон 20 здрав. Сваляне (втори път, първия път цялото е презапоено) и гледане на схеми:
Кои са релетата:



Тук възниква въпросът, защо R17 e дадено да е синьо, каквото е, а на капака е дадено червено (въпреки синята точка). Релетата са проверени - червеното е нормално отворено, синьото нормално затворено, работят.
6. И ето какво ме вкарва в тотална мистерия:

6.1. Клемата със стрелката е клемата, от която отива плюс за превключвателя.Тази клема дава връзка със спойката в червено. Клемите в синьо са клемите на бушона на парното (20). Жълтата дава връзка с една обща шина на гърба, която пък дава връзка с реле R1, черното.
6.2. Другата клема на бушона обаче не отива никъде, както и спойката в червено.
6.3. Ако гледаме схемата на инсталацията и най-елементарната логика, между спойката в червено, която е презапоена и горната клема на бушона трябва да има връзка, НО НЯМА.

Според мен трябва да са свързани.
Въпросите:
1. Правилно ли разсъждавам?
2. Мисля си, че би трябвало да запоя заедно горната клема и спойката в червено. Какъв е рискът нещо да изцъфти? Няма как да разделя платките, рискът така да прецакам цялото табло е голям.
3. Ако греша, какво ще ме посъветвате?
Между другото преди да започна да чопля ми спря и бибитката - бушон здрав. Докато е свалено таблото нещо да ме посъветвате?