Проблем с управление въздушен поток на парното. РЕШЕН!

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Проблем с управление въздушен поток на парното. РЕШЕН!

Мнение от nixdorf » 22 дек 2011, 19:17

Скоро имах проблем с парното -вентилатора не работеше( лоша спойка в таблото с бушоните и релетата). След като го поправих карах известно време и забелязах,че копчето за регулирането на въздушният поток на парното не работи ( става въпрос за това което се върти и се регулира дали да духа отгоре, отдоло и т.н.).Под не работи имам предвит,че както и да го завъртя духа по един и същ начин. Работата е там , че преди функционираше без проблем... а докато оправях вентилатора не съм пипал нищо по този механизъм.
Последна промяна от kEFi на 10 яну 2012, 21:23, променено общо 1 път.
Причина: Колегиална обратна информация от автора за успешно разрешен проблем!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от Nebhotep » 22 дек 2011, 19:32

Клапите се управляват чрез жила. Наведи се в краката на шофьора и пасажера и виж дали жилата са закачени на мястото им, има едни ушенца. Ако там всичко е наред разглабяш таблото и модула с врътките и гладаш как е там положението. Ако и там всичко е наред, значи механизмът на клапите е свършил...

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от nixdorf » 22 дек 2011, 19:39

Погледнах и това. Не ми приличаше точно на жило .. по-скоро на тел. Когато въртя копчето въпростното жило или тел.. се движи, следователно движи и клапата ( незнам колко клапи са но става въпрос за тази която е на шофьорското място доло в дясно).

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от Nebhotep » 22 дек 2011, 21:11

Възможно е някои въздухопроводи да са се откачили от фасциите (духалките) на таблото и затова да не духат където трябва. Погледни какво става като свалиш декоративния капак. Ако и това не е май работата става дебела, не съм сигурен дали при теб трябва да се маха цялото табло, защото на моя ескорт трябва да се маха всичко , при интервенции по парното. Успех!

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от peigera » 27 дек 2011, 18:33

направи следния тест включи да духа вентилатора и с ръка избутай жилата (телта) както и казваш и виж при ръчното превключване ще промени духането ако се промени най вероятно самото копче е счупено и неможе да завърти механизма за превключване а ако и с ръка не се променя духането тогава мисля че ще се наложи сваляне на таблото
успех и дано да се разминеш само с копче

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от HACKO » 27 дек 2011, 21:42

Опиши какво точно значи "духа по един и същ начин"? Не се сърди но щом като въртиш копчето телта движи клапата трябва да управлява въздушния поток. Системата е възможно най-простата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от nixdorf » 28 дек 2011, 22:49

Е явно системата е проста.Но въпроса е ,че не мога да се справя с проблема. Пробвах какво ли не.. пуснах вентилатора : избутвах жилото ръчно както и с копчето.Клапата която е доло се движи и никакъв резултат. Въпроса е ,че не духа в краката и на предното стъкло.
Направих и две снимки:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от HACKO » 29 дек 2011, 09:23

Тоя тел не трябва да е така прегънат, много е дълъг или клапата е блокирала- Откачи го и движи клапата на ръка, да видиш какво ще стане. После я сложи в едно от крайните положения, завърти врътката в съответната позиция и закачаш жилото така, че да е изпънато.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от peigera » 29 дек 2011, 10:01

здр колега проблема ти се вижда на втората снимка вижда се как ''телта '' е изкривена точно до металната скоба и това не позволява на клапата да отиде в най долно положение а именно да духа и в краката телта трябва да е права

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от peigera » 29 дек 2011, 10:02

изправи е и ще видиш как положението на лоста ще слезе по надоло

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от essex » 29 дек 2011, 10:06

Просто и на мен така ми се беше извил телта но от дясната страна и се чудя щo не духа топло, решението беше лесно просто частта дето държи телта се върти на 360 градуса и аз просто го врътнах така че телта бута напред, а не като на снимката на колегата сеедно телта е дръпанта, така трябва и да направи колегата , да го завърти малко обратно на часовниковата стрелка :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от peigera » 29 дек 2011, 10:20

до НАСКО извинявай че повторих това което вече си бил написал просто когато писах или не съм видял това което си писал ти или още не е било излязло :oops:

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от peigera » 30 дек 2011, 17:28

колега какво става има ли някакъв напредък по въпроса?

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Проблем с въздушният поток на парното.

Мнение от nixdorf » 10 яну 2012, 21:06

Мерси на всички за отговорите.Нямах възможност да пиша по-рано. Извинявам се за което. Проблема наистина беше от въпросното жило. След като го откачих и мърдах клапата на ръка заработи както трябва. Затова просто изпънах жилото и го закачих обратно и всичко е без проблем вече. :D :) :)

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта