Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Публикувано: 11 май 2011, 22:17
Колеги, здравейте отново!
Отново имам проблем, но този път не знам дали проблема е в колата или в хората от сервиза.
Това искам да разбера. Преди две седмици си взех нов акумулатор. Всичко е добре за сега.
Трябваше да ида в сервиза за да ми замерят захранващия ток и да ми заверят гаранцията.
До тук добре. Отидох в сервиза. След като замериха тока той се оказа 13,8 волта.
Така остана без да се променя. Нито с включени светлини, нито с подаване на газ. Човека който ми го замери каза че имам проблем с зареждането и трябва да го оправя. Добре, в началото се вързах. Казах си добре, ще го оправя и ще дойда отново.
На следващия ден, цял ден се занимавам с разкачане на алтернатор, с мисълта ,че проблема е в четките или самия алтернатор.Ами да ама не, четките си бяха учудващо добре. Все пак , толкова труд хвърлих да го разкачам и отварям, реших да го зачистя и така и направих.
Днес с надеждата за подобрене, замерих с мой комшия отново тока. И да промяна нямаше. Отново си е 13,8. Може би е от уреда, разлика в чувствитеността на двата уреда, но този на комшията се колебаеше между 13,8 и 13,9. Но не се променяше нито при включени фарове нито при подаване на газ. Сега се чудя какво да правя. проблема в мойта кола ли е, или в хората от сервиза.
Дали не ме преметнаха ,че колата не е наред. Не знам, но като се замисля, на алтернатора изходния зареждащ ток е 14 волта.
Което като се замисли човек, няма как от генератор с изоходен ток 14 волта да искаш да зарежда акумулатора с 14,2-14,4. Мисля ,че тук логиката не подлежи на дискутиране. А разликата лично според мен между 14 и 13,8 мисля ,че е напълно разбираема поради съпротивлението в суматите проводници.
Не знам, не разбирам много от електротехнка, за това искам и мнение от някой който се занимава с това.
Аз се занимавам и съм на принципа проба-грешка. И от това се уча.
И така, въпросът ми е дали онези в сервиза просто не решиха да ме преметнат с гаранцията? Защото аз не виждам проблем в генератора.
А и другото което е, по пътя на логиката акумулатора трябва да получава постоянен ток, смисъл да не променя волтажа през 5 мин. Поне така мисля аз. Ако променя волжата при всяко светкане на фарове или други консуматори, това значи че акумулатора няма да се зарежда правилно, ами напротив ще се развали заради променящия се ток. Това си е моята логика. Смисъл за мен има логика, просто няма начин един акумулатор да се зарежда добре ако волтажа постоянно играе. Напротив, трябва да не се променя за да не го разваля. И така като се замисля, при мен тока не се променя. Нито при включване на консуматори, фарове, нито при подаване на газ. От мойта логика следва ,че всичко си е наред.
И просто се опитаха да ме преметнат с гаранцията. Не знам защо. Съжалявам ако отново съм пуснал темата в грешния раздел, ама си нямам никава представа къде да я пусна, като не знам проблема какъв е.
За това искам малко по компетентно мнение.

Отново имам проблем, но този път не знам дали проблема е в колата или в хората от сервиза.
Това искам да разбера. Преди две седмици си взех нов акумулатор. Всичко е добре за сега.
Трябваше да ида в сервиза за да ми замерят захранващия ток и да ми заверят гаранцията.
До тук добре. Отидох в сервиза. След като замериха тока той се оказа 13,8 волта.
Така остана без да се променя. Нито с включени светлини, нито с подаване на газ. Човека който ми го замери каза че имам проблем с зареждането и трябва да го оправя. Добре, в началото се вързах. Казах си добре, ще го оправя и ще дойда отново.
На следващия ден, цял ден се занимавам с разкачане на алтернатор, с мисълта ,че проблема е в четките или самия алтернатор.Ами да ама не, четките си бяха учудващо добре. Все пак , толкова труд хвърлих да го разкачам и отварям, реших да го зачистя и така и направих.
Днес с надеждата за подобрене, замерих с мой комшия отново тока. И да промяна нямаше. Отново си е 13,8. Може би е от уреда, разлика в чувствитеността на двата уреда, но този на комшията се колебаеше между 13,8 и 13,9. Но не се променяше нито при включени фарове нито при подаване на газ. Сега се чудя какво да правя. проблема в мойта кола ли е, или в хората от сервиза.
Дали не ме преметнаха ,че колата не е наред. Не знам, но като се замисля, на алтернатора изходния зареждащ ток е 14 волта.
Което като се замисли човек, няма как от генератор с изоходен ток 14 волта да искаш да зарежда акумулатора с 14,2-14,4. Мисля ,че тук логиката не подлежи на дискутиране. А разликата лично според мен между 14 и 13,8 мисля ,че е напълно разбираема поради съпротивлението в суматите проводници.
Не знам, не разбирам много от електротехнка, за това искам и мнение от някой който се занимава с това.
Аз се занимавам и съм на принципа проба-грешка. И от това се уча.
И така, въпросът ми е дали онези в сервиза просто не решиха да ме преметнат с гаранцията? Защото аз не виждам проблем в генератора.
А и другото което е, по пътя на логиката акумулатора трябва да получава постоянен ток, смисъл да не променя волтажа през 5 мин. Поне така мисля аз. Ако променя волжата при всяко светкане на фарове или други консуматори, това значи че акумулатора няма да се зарежда правилно, ами напротив ще се развали заради променящия се ток. Това си е моята логика. Смисъл за мен има логика, просто няма начин един акумулатор да се зарежда добре ако волтажа постоянно играе. Напротив, трябва да не се променя за да не го разваля. И така като се замисля, при мен тока не се променя. Нито при включване на консуматори, фарове, нито при подаване на газ. От мойта логика следва ,че всичко си е наред.
И просто се опитаха да ме преметнат с гаранцията. Не знам защо. Съжалявам ако отново съм пуснал темата в грешния раздел, ама си нямам никава представа къде да я пусна, като не знам проблема какъв е.

За това искам малко по компетентно мнение.

