Страница 1 от 1
Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 23 юни 2010, 09:24
от FordUser
Здравейте отново колеги, понеже ми се налага да карам старата Фиестичка отново, веднага ме сполетяха проблеми.
Сутрин колата си пали от раз без ядове, до следобяд е стояла пред работата на слънце, качвам паля пак от раз, но карам ли повече от 20-25 минути и изгася ли, не ще да пали вече, въртя ключа но стартера го няма никакъв. Ръчках по кабелите на стартера да не дава хубав контакт, чуках с ключ по него, местих колата 1 метър на 4-та скорост,но докато не отворя капака за 10-на мунути не ще и да помисли за потегляне.
Четох по други форуми за разни датчици и други такива, ама не помня на моята къде са, и дали е от тях. Колата е Фиеста 1.4 карбуратора, 91 година.
Благодаря предварително на отзовалите се

>:D<:
Re: Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 23 юни 2010, 09:28
от Doin
Стартера е основния заподозрян .... малко си го чукал или пък е прекалено твърдоглав.
Re: Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 23 юни 2010, 15:22
от brslv
Два от трите ми форда го правят. Единият е CVH, другия Zetec. Слагах ал.фолио около стартера, да не се нагрява от колекторите, ама неще и неще. Дам ли на контакт и да върти перката на радиатора, стартера едвам превърта. Даже държа две минути на контакт, вентилатора да духа, да охлади и после пали. Първо мислех че вентилатора товари акумулатора, но като го откача пак едвам върти. Стартера е с втулки на 3 месеца. В интерес на истината с чисто нови втулки не го правеше. Сега като се замисля, единия форд дето не ги прави тея магарии, само на него не му е бутан стартера. Като знам и другите резервни части дето ги продават, колко издържат, май пак от тези втулки ще излезе.
Re: Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 23 юни 2010, 17:11
от FordUser
Днес направих голяма разходка, Подуене-Лозенец-Илинден-Подуене и съм сприал над 10 пъти и колата пали отраз, дори температурата стигна средата ( друг път седи под НОРМАЛ ).
Мисля си че е нещо от времето, понеже не е жега ли, знам ли какво.
Re: Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 24 юни 2010, 09:33
от nikolovvd
Следващият път, като ти направи този номернаправи следното:
1. Дръпни ръчната спирачка и изключи от скорост.
2. Отвори капака и дай на късо с гаечен ключ двете големи гайки на стартера. Едната е на кабелната обувка от акумулатора, а другата на кабелната обувка към стартера.
3а. Ако стартера завърти - проблема ти е от ключа на валана или евентуално на релето - това с двете гайки. В общия случай котвата му не се движи и трябва да се почисти и смаже.
3б. Ако не зъвърти сваляй стартера и го ръзглоби. Със сигурност четките са за смяна и колектора трябва да се щлайфа със финна шкурка, защото е черен от нагар. Обърни внимание дали колектора няма влъбнатина от триенето на четките. Тогава е добре да се смени.
Re: Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 04 юли 2010, 23:46
от FordUser
Ново 20, вчера температурата се качи малко под половината и я изгасих нарочно и не запали, вкарах 5-та, дръпнах 50 см назад и запали отраз, което ме спира на мисълта за четките на стартера

Re: Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 05 юли 2010, 11:39
от Revell
Колега и аз бях със същия проблем. След смяна на четки проблема изчезна за 1 месец. И после пак. Вече съм полудял със този проблем всяко лято. Към края на миналото лято се наложи само разкачане на стартера и видях че имаше ръжда около обувките. От тогава почнах доста ремонти и през 2-3 месеца се сваля стартера и за сега няма проблем това лято, ма те и жегите още не са постоянни. Сега мисля че скоро няма да го вадя и ще видя как ще се държи. Ако пак почне да го прави по жегите, ще пробвам да напръскам там с техническа грес от спрей преди да завинтя. А иначе при мен се появява когато е над 25 градуса и колата е загряла.
Re: Загрее ли кола спира да пали
Публикувано: 05 юли 2010, 12:33
от dr. Svetlyo
При мен ситуацията е малко по-различна...
Давам контакт (положение II на ключа) и завъртам да паля (положение III). Резултата:
1. Или завърта и пали (изключително рядко).
2. Или нещо изщраква и въобще не завърта. Следва нов опит и нов опит, докато накрая се сети, че трябва да завърти. Направо да си скапеш контактния ключ от пробване.
Споделих с майстора си проблемте и направихме следната инсталация, аналогична на:
nikolovvd написа:Следващият път, като ти направи този номернаправи следното:
1. Дръпни ръчната спирачка и изключи от скорост.
2. Отвори капака и дай на късо с гаечен ключ двете големи гайки на стартера. Едната е на кабелната обувка от акумулатора, а другата на кабелната обувка към стартера.
3а. Ако стартера завърти - проблема ти е от ключа на валана или евентуално на релето - това с двете гайки. В общия случай котвата му не се движи и трябва да се почисти и смаже.
3б. Ако не зъвърти сваляй стартера и го ръзглоби. Със сигурност четките са за смяна и колектора трябва да се щлайфа със финна шкурка, защото е черен от нагар. Обърни внимание дали колектора няма влъбнатина от триенето на четките. Тогава е добре да се смени.
Прекарахме кабел от + на акумулатора до стартера. Когато контактния ключ ми направи мизерия, просто давам ток от акумулатора и стартера веднага тръгва. Майстора ми каза, че имам някакви вложки или втукли на контактния ключ, които са заминали и направения експеримент показва, че стартера е ок. И аз очаквам да не е от него, защото наскоро сменяхме разни чарколяци по него...
След няколко часа колата влиза в бокса да ѝ оправя запалването. Ще пиша какво е излязло. Може да са пустите му вложки или пък, както казва Николов, да се окаже релето...
Успех с Фиестино!