Страница 1 от 1

Проблем с охлаждането след смяна на антифриза

Публикувано: 29 ное 2009, 16:45
от pavlov77
Здравейте на всички. За пръв път пиша във форума, но имам проблем с моята кола. Имам форд ескорт 1.6 1991 г. и реших да си сменя антифриза, защото от 8 г. не е сменян и реших тази година да го сменя. Прочетох тука във форума различни теми и реших да премина към действие. Източих стария антифриз от пропката на радиатора, преди това развъртях капачката на казанчето. След това реших да наливам новия антифриз. Налях в казанчето докато стигна малко над мин. След това запалих двигателя и чакам системата да се обезвъздуши и долях съвсем малко. Четох че като се включи перката се е отворя втория кръг от термостата и да се изчака още малко и температурата трябва да падне. Но какво се получава при мен. Температурата се покачва перката е включена но въздуха който излиза от нея е студен. Като пипна радиатора отпред той също е студен само в най-горния края по цялото дължина на радиатора е леко топъл. Маркучите са горещи. Но температурата продължава дасе покачва. Като завия капачката резултата е същия. След завита капачка или при отворена когато угася колата антифриза избива обратно през казанчето. Чува се как целия антифриз се предвижва обратно, тръбите пропукват и антифриза се връща през казанчето обратно.
Незнам на какво може да се дължи това, но това което ме учудва, че радиатора е студен а колата загрява над 100 градуса.
Парното духа топло, работи си нормално даже ми се струва че духа прекалено горещо но може би се дължи на високота температура и хубавото време навън.
Дано съм обяснил всичко разбираемо. Надявам се някой да ми помогне.

Re: Проблем с охлаждането след смяна на антифриза

Публикувано: 29 ное 2009, 17:41
от dido4ep
според мен радиатора ти се е запушил и трябва да го отпушиш или смениш.Иначе ще ти прегрее колата и мисля че се сещаш какво следва :) :-/:

Re: Проблем с охлаждането след смяна на антифриза

Публикувано: 01 дек 2009, 18:10
от kt315
Имах подобни проблеми след смяна на антифриза на 1.8Д двигател. Оказа се че се е затлачила една тръба. Единия и край започва около термостата и отива към горния край на разширителния съд/ казанчето/ . С тройник към нея е закачена друга тръба, която идва от блока на двигателя. В тази тръба има 2 съчми или нещо подобно за да стане движението на антифриза от термостата и блока към казанчето. През тази тръба става автоматичното обезвъздушаване. Промих я хубаво с вода и всичко се оправи. Като запалиш виж дали от църка от тази тръба в казанчето смесено вода и пара в началото. Обезвъздушаването се прави при завита капачка. Като наливаше антифриза нали отвори пробката отгоре на маркуча, който влиза в радиатора?