Страница 1 от 1

начин на работа с климатроника

Публикувано: 04 фев 2006, 21:57
от 1.8d
Горе-долу схванах вече как работи климатроника на Мондеото,обаче пак ще питам,за да сверя дали моят начин на работа е правилният,защото когато го купих не ми казаха нищо,а и книгата ми е на жабарски език и не мога да схвана ни думичка(всъщност единственото нещо което схванах от цялата книга е че нафта на италиански е "газолио",а комби е "вагон"но това няма нищо общо с темата :) :twisted:
Всъщност не ми е ясно само обозначението А/С когато е включено какво значи.Защото и с него и без него копчето на вентилатора като е на AUTO и си поддържа зададената температура и си пуска ту топло,ту студено,а като е на ръчен режим на вентилатора духа топло.И нещо друго,онази вечер към 4.00 когато температурата вън беше към -10 градуса не искаше да се включи нито А/С,нито това дето върти въздуха само в купето.Натискам копчето и докато копчето е натиснато на дисплея си излиза обозначението и като пусна копчето и обозначението гасне и за двете неща.Иначе си духаше топло.


И още нещо,то не му е тук мястото,но ме мързи да пускам нова тема,а и времето ми е ограничено.На бордкомпютъра има една лампичка с нарисувано на нея едно кръгче с удивителна посредата и нещо като накладка.Намира се на долният ред най в дясно.Какво иска да ми каже тази лампичка ако някой ден светне

Публикувано: 05 фев 2006, 01:00
от demiro
Брех,брех :lol: аз нямам климатроник,а климатик. А/С значи еър къндишън :wink:
На бордкомпютъра има една лампичка с нарисувано на нея едно кръгче с удивителна посредата и нещо като накладка.Намира се на долният ред най в дясно.Какво иска да ми каже тази лампичка ако някой ден светне
Като светне значи са ти износени предните накладки на спирачките.В самите накладки има заработен проводник,който замасява,когато накладката стигне допустимата си стойност на износване :wink:
Между другото се продават и накладки за Мондео,които нямат този проводник и са по-евтини,но едва ли е удачно да се лишаваш от тази екстра,само защото ще спестиш някой лев :roll: :arrow: тука размишлявам на глас :lol: :lol:

Re: начин на работа с климатроника

Публикувано: 06 фев 2006, 21:27
от 1.8d
1.8d написа:И нещо друго,онази вечер към 4.00 когато температурата вън беше към -10 градуса не искаше да се включи нито А/С,нито това дето върти въздуха само в купето.Натискам копчето и докато копчето е натиснато на дисплея си излиза обозначението и като пусна копчето и обозначението гасне и за двете неща.Иначе си духаше топло.

Днес същата работа.Падна снега и А/С не работи :( ,Вчера цял ден бачкаше,а днес цял ден не иска.Иначе си духа топло.Като натисна копчето А/С и се чува как нещо цъка вътре и като пусна се чува ново цъкане и изключва.Дали има нещо общо между климатроника и червената снежинка на бордкомпа,но пък и вчера светеше червената,а климатроника бачкаше.но пък днес има сняг :( Май ще се ходи на диагностика на климата и проверка на фреона или там каквото е.

Публикувано: 08 фев 2006, 16:22
от 1.8d
И понеже си говоря сам в тази тема мисля да я обобщя :D Разговарях с един който се занимава с климатични системи на коли и той ми каза че Форд има термодатчик за температурата и под определена температура не включва климатроника,а за топло се ползва само парното на колата.Сега дали ме излъга за да се оттърве от мен,или наистина е така незнам,но е факт че времето като се затопли и климатроника си тръгва.Нещо като климатиците "ОСАКА",които духат топло само когато вън е над нулата.В службата сме с такъв :(
А иначе баджанака има Мазда 626 '98г. и при -20 градуса,като я запали и докато балдъзата слезе от 6 етаж до долу и вътре вече може да се стои без яке

Публикувано: 08 фев 2006, 17:23
от Mondeo18TDI96
Мисля че е нормално климатика да не се включва при -4. Производителя (фод :D ) е бил наясно че няма да топли - така че най-доброто решение е да не се включва изобщо.

Това че маздата топли и при -20, не е невероятно. Всичко записи от компресора на климатика - по-голяма компресия -> топли при по-ниски температури. но и ще консумира повече (товари двигателя).
А парното е без пари :lol:

При 90кс - включването на климатика е доста осезателно и повишената консумация ще си е голям проблем (маздата сигурно не е на 90кс)...!

Така че всичко е въпрос на компромис!

Освен това -4 имаш само няколко дни в годината :D

Публикувано: 08 фев 2006, 21:37
от aaleks
1.8d написа:....................Нещо като климатиците "ОСАКА",които духат топло само когато вън е над нулата.В службата сме с такъв :(
..................................
*00118* Имам "ОСАКА" 17-ска от 1999г. /44месеца гаранция - таква им бе рекламата/ и нямя проблем и при -15 С топли без проблем, но при тая темперетура не е толкова икономичен както при 0 С. Така е и при всички климатици, другото е търговски трикове /ала-бала/.
Съжелявам за оф-топика.

Публикувано: 09 фев 2006, 10:08
от PlamenJ
Не помня къде съм го чел, но все в някоя от сервизните книжки или ръководства за ремонт и експлоатация беше. Та там пише, че климатика (поне на Форд) не включва, когато външната температура е под +5C градуса. Предполагам, че същото е с климатроника.
За да се топлиш - ползвай парното. Ако искаш да ти изстудявя обаче, ще трябва да почакаш да стане топло навън.

Поздрави!

Публикувано: 08 мар 2006, 18:43
от dadan
Според мен е напълно нормално да не работи под -4. Има обикновени климатици(-5) и инверторни(-18), говоря за домашни сплит системи. Принципа на компресора си е един и същ и там и при колите...

Публикувано: 08 мар 2006, 22:00
от demiro
Термодатчика на Мондео не позволява климатика да се включи,
ако външната температура е под +4 градуса целзий :!:

1.8d написа:
Нещо като климатиците "ОСАКА",които духат топло само когато вън е над нулата.В службата сме с такъв
В къщи съм с Осака KFR35GW/CXA с компресор Митсубиши,дванайска-Топли без проблем до -15 градуса,вече трета година :!:

Публикувано: 09 мар 2006, 13:04
от kEFi
...Става въпрос за коли! Разликата с домашните климатици е функционална, принципа е един и същ!
Какъв е смисъла да ти работи климатика (не става въпрос за климатроници и тем подобни) при ниски температури? Не съм сигурен, но доколкото съм чувал при пог Х градуса компресора се изключва и дори да е натиснато копчето не работи (не си пуска съединителя :wink: )... За топло - има парно! За студено - кондиционерите, за които става въпрос охлаждат постоянно до достигане на определена температура, която се настройва в малък диапазон от едно реле в купето...и ако Т примерно е 2 градуса, няма как да я свалиш по-ниско с климатик....

Публикувано: 09 мар 2006, 18:21
от alex___
kEFi напълно си ПРАВ аз по принцип се занимавам с климатици (но не чак толкова с автоклиматиците де)и по принцип автоклиматиците са само за студено тоест за през летния сезон няма смисъл да затопля въздуха след като колата си има парно което топли въздуха. Благодарение на охладителната система на двигателя или по точно антифриза който влиза достатачно топъл в парното и затопля купето.А при климатрониците вече температурата(вътрешна и външна) се следи от датчици и чрез електроника и клапани подаржа температурата в купето като пуска топъл или студен въздух.при колите с климатик (не с климатроник)има термостат който включва или изключва компресора когато работи през лятото

Публикувано: 09 мар 2006, 19:16
от 1.8d
Проучих въпроса и горе-долу при Форд работата стои така: - Климатроника е нещо като полуклиматроник :?: ,в смисъл че не е като на маздата която похвалих по-горе и която като зададеш на климатроника и вътре прави баня при студен старт(разбира се и добре гълта бензин за тази работа),а при Форда за топло се ползва парното,а климатроника само поддържа температурата,но за сметка на това не е толкова лаком за гориво,а и под определени(минусови)температури не включва

Re: начин на работа с климатроника

Публикувано: 19 окт 2010, 01:36
от ilian_krasnika
Темата е доста стара ,но ми излезе в Google и искам да Ви питам... в крайна сметка ,климатроника работи само когато е пуснат от А/С и свети оранжево? Защото зимата искам да си ползвам само парното ,без климатроника да натоварва допълнително колата... и режима АУТО ,какво представлява? От няколко дни съм собственик на Мондео и още не съм разучил климтроника ,а нямам и приятел ,който да ми обясни. Благодаря предварително ,ако имам още въпроси ще пиша ;]

Re: начин на работа с климатроника

Публикувано: 19 окт 2010, 11:51
от Pyrhel
Попринцип А/Ц значи климатик. Да, той работи само когато А/Ц диода свети. Един съвет/трик, който съм установил при всички коли (които са без печки) - при студен старт зимата - включвай циркулацията в купето, така се стопля по-бързо вътре и вече след като вдигне температура двигателя - спирай, че става много неприятен въздуха.
Ауто-то - всичики казват, че натоварва най-много. Защо и как - все още е мистерия за мен и честно казано не съм видял разлика във вървежа на колите с климатроници, които съм карал, нито разлика в разхода на гориво.
Сега малко за ауто режима: идеята му е, че сам регулира скоростта на перката и в коя посока да духа, следователно при включен автоматичен режим ти определяш само температурата. По книжките казват, че перфектната температура е 22 градуса за всички сезони. Моят вкус за всесезонна се доближава страшно много до посочената - 21 градуса. За да функционира оптимално, всички желюзи (не знам как да ги нарека???) - това са тия, от които излиза въздуха, трябва да бъдат отворени напълно или поне по еднакъв начин. Като цъкнеш някое копче накъде да духа - към краката, към тялото или скоростта на перката - авто режима се изключва.