Страница 1 от 2
количество фреон в климатика
Публикувано: 03 юли 2008, 15:42
от ceco160
Здравейте колеги!
Лято е, жега е, трябва да се охлаждаме. Имам Ескорт 1,6 16 V 1995 г. и с климатик. Проблема ми е следния: като го купих всичко беше о.к. Но преди седмица изведнъж спря да работи. Отидох при "специалист", който с газов детектор обходи системата и заключи че пропуски няма трябва да се дозареди с фреон. След зареждането на втория ден осезаемо температурата на уж охладения въздух не беше така ниска и естествено на следващия ден вече не духаше студено. Междувременно при отворен преден капак и неработещ двигател констатирах лек шум, съскане. Оказа се, че тръбата от климатичната инсталация /по-дебелата/ преди да влезе към купето /от към двигатела/ се е пробила от контактуването и с тетката/тройника/ на охладителната система. Голям зор но я свалих и я заварих. Сега съм решил да се обърна към специалисти по автоклиматици. Някой може ли да ми помогне като ми каже какво количество фреон трябва да съдържа системата. Предварително Ви благодаря!
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 03 юли 2008, 15:51
от samsung_bg
Би трябвало като вдигнеш капака на дв. да има табелка с кол. фреон.
На 95% от климатиците, които съм виждал е 740гр. Гарантирам ти, че с този грамаж ще работи както трябва.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 03 юли 2008, 15:57
от ceco160
Благодаря за инф. На моят автомобил предварително гледах, но тая табелка липсваше, уви!
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 03 юли 2008, 16:45
от samsung_bg
Махат ги тия табелки и това е. Ти си сложи 740г.
На моята пък и махнали табелката дето пише колко атм. трябва да си помпиш гумите. Друго си е да знам аз как го дават.

Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 04 юли 2008, 18:05
от GALI
Бутилка фреон 134А+60 лева за бързи връзки=90лева.Долу горе като на сервиз.Сам прецени дали си струва.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 04 юли 2008, 18:32
от GALI
Бутилката е 1килограм-750 ml методиката е описана тук:
http://mondeoclub.ru/remont/kondei2.htm
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 04 юли 2008, 20:14
от Thant
Според последната АУТОДАТА ако използваш фреон тип R12 количеството фреон е 820 +-10 грама, ако ползваш фреон R134a количеството фреон което ти е нужно е 740 +-15 грама. Ако ползваш R12 типа на маслотот ти трябва да е ESA-M2C231-A Ако ползваш фреон R134a маслото ти трябва да е WSH-M1C231-B. Общо взето това пише за колата ти. Вискозитет и на двете масла ISO 46.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 05 юли 2008, 09:13
от ewgeny
Когато доливаш фреон, трябва да слагаш и масло. А, колко е фреона, има си каталози които казват точно колко.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 05 юли 2008, 21:42
от pepy1
ewgeny написа:Когато доливаш фреон, трябва да слагаш и масло. А, колко е фреона, има си каталози които казват точно колко.
това задължително ли е ?че аз преди 2 г. напълних половината система ама за масло и дума не стана
искаш да кажеш че това е като смяната на маслото на двг и масления филтър вървят заедно!
а ако не е доливано/сменяно ,фатално ли е ?
питам те понеже разбирам че си в час с хладилна и климатична техника за разлика от мен
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 06 юли 2008, 10:08
от samsung_bg
pepy1 написа:
това задължително ли е ?че аз преди 2 г. напълних половината система ама за масло и дума не стана
искаш да кажеш че това е като смяната на маслото на двг и масления филтър вървят заедно!
а ако не е доливано/сменяно ,фатално ли е ?
питам те понеже разбирам че си в час с хладилна и климатична техника за разлика от мен
Когато ти изчезне фреон по някаква причина маслото си остава. Аз никога не съм доливал масло, защото може да си направиш такъв автогол, че да се чудиш откъде е дошло. Най-малкото е, че съществуват минерално и синтетично масло и объркването води до пресичане.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 06 юли 2008, 19:53
от ewgeny
Не! Когато изчезва фреон, той със сигурност отлита и със масло. Затова ако някъде има теч, ще забележите че е мазно мястото. Това мазното е само и единствено масло. Сега, за 50 гр. няма нужда да се долива, ама ако ви смеят фреона задължително се долива масло. Другото което много малко хора знаят е, че онази течност за откриване на пропуски всъщност се свързва с маслото, а не с фреона. Затова се опитвам да набия в главите на много хора, че метода е недостатъчно ефикасен.Но имайте го наум, че при всяко доливане на фреон им казвайте, да капнат и по малко масълце. Щото като ви долеят 3-4 пъти по 500 гр. и накрая ще останете без никво масло. По спомен в системата има около 200-300 гр., като се долива според това къде е пропуска. Ако примерно пропуска е бил в изпарителя, не е фатално недоливането, докато ако е бил в дихидратора или компресора дозареждането е задължително.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 13 юли 2008, 09:30
от samsung_bg
ewgeny,
Това, което казваш за отлитането на масло от системата означава ли, че в нея заедно с фреона се движи и масло?
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 13 юли 2008, 16:19
от synthez 3D
Разбира се че се движи.Нали компресора трябва да се смазва по някакъв начин.Но все пак маслото,което се движи заедно с хладагента е във вид на пара,а не течно, а пък е и твърде малко (150-200 мл.).
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 13 юли 2008, 16:31
от samsung_bg
synthez 3D написа:Разбира се че се движи.Нали компресора трябва да се смазва по някакъв начин.Но все пак маслото,което се движи заедно с хладагента е във вид на пара,а не течно, а пък е и твърде малко (150-200 мл.).
Това имам предвид и аз, че масло в системата не се движи. Колегата ewgeny ни убеждава, че жълтата течност се свързвала с маслото и затова мястото на пропуска било мазно. Ами тя самата жълта течност си е мазна като масло.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 13 юли 2008, 21:23
от ewgeny
Колегата Евгени изобщо не се опитва да ви убеждава. Той ви казва как е, пък вие си мислете каквото искате. Масло циркулира в системата. Жълтото се свързва с маслото. Даже и да нямате жълто, където има пропуск, ще е мазно. Това е от маслото. Жълтото се слага допълнително от наще майстори. Аз съм ползвал такова нещо, и споделям, че не винаги върши работа, тъй като пропуска ако е отгоре на тръбата (маслото се движи долу) е много вероятно (не задължително) да има пропуск, а да няма жълто.
А за самсунг_бг поне не се опитвай да се правиш на умен, за сметка на другите, като не разбираш даже какво говориш.
А маслото се движи и в течно и в газово състояние. Как? Ами лесно.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 14 юли 2008, 08:49
от samsung_bg
ewgeny написа:
А за самсунг_бг поне не се опитвай да се правиш на умен, за сметка на другите, като не разбираш даже какво говориш.
А маслото се движи и в течно и в газово състояние. Как? Ами лесно.
Нали се сещаш, че масло стигне ли до капилярката системата ти вече е запушена.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 14 юли 2008, 13:12
от ewgeny
samsung_bg написа:ewgeny написа:
А за самсунг_бг поне не се опитвай да се правиш на умен, за сметка на другите, като не разбираш даже какво говориш.
А маслото се движи и в течно и в газово състояние. Как? Ами лесно.
Нали се сещаш, че масло стигне ли до капилярката системата ти вече е запушена.
Няма смисъл да пиша по тази тема повече. Явно колегата е разбирач.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 14 юли 2008, 13:14
от ewgeny
А в глупави спорове забравих да кажа на колегата Цецо, на въпроса му колко фреон е нужен на системата - 830 гр.
Другото което трябва да знаеш е, че има модели с 134а и с 12. По принцип на различните фреони са различни накрайниците, така, че големи майстори да не могат да се объркат, ама го имай в предвид. 830 гр. е при Ф12, а при Ф134а трябва да видиш модела на компресора за да се сравни.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 10 сеп 2008, 15:52
от efico
А някой може ли да помогне относно това как се разглобяват връзките тръба-тръба на климатика. Колега ceco 160, ти с тях ли се бори като сваляше тръбата.
Аз успях да извадя един дънер с колата и сега съм без климатик - тръбата се откъсна при компресора и трябва да се сваля за да се заварява. Алуминият трудно се заварява и нестава на място.
Re: количество фреон в климатика
Публикувано: 11 сеп 2008, 16:41
от aaleks
efico написа:А някой може ли да помогне относно това как се разглобяват връзките тръба-тръба на климатика. Колега ceco 160, ти с тях ли се бори като сваляше тръбата.
Аз успях да извадя един дънер с колата и сега съм без климатик - тръбата се откъсна при компресора и трябва да се сваля за да се заварява. Алуминият трудно се заварява и нестава на място.
Търсачката е за търсене, не за красота

!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=3657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;