Страница 1 от 1

копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 18 юни 2008, 19:12
от terileks
Искам да ви попитам за копчето на климатика на ескорт 96.
Копчето може да се върти наляво и надясно , има 3 степени , но незнам каква е разликата като е наляво и като е надясно когато се включи климатика. Изобщо има ли значение как се включва при климатик и при парно ?
...и още нещо , случайно разбрах ,че нямам филтър за климатика , така съм карал откакто съм взел колата.Това би ли могло да бъде проблем?

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 18 юни 2008, 19:56
от pepy1
не е проблем да караш без филтър ескортити са конструирани да са без филтър
като завъртиш към перката ти вкарва въздух отвън
като завъртиш към трите стрелки в кърг това ти върти вътрешния въздух в купето

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 18 юни 2008, 20:06
от terileks
аха, и аз така предполагах за перката и 3-те стрелки, но все пак като се замислих за принципа на работа на един климатик , се озадачих, понеже климатика е система която изсмуква въздуха от едно помещение , охлажда го и го връща обратно......но пък това което ти казваш също има логика....често има разлика в температурата на купето и външната, и спрямо това би трябвало да се избира как по-бързо ще се охлади купето ....като се охлажда въздуха вътре или отвън да се вкарва ..... така ли е или греша ?

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 18 юни 2008, 21:24
от pepy1
попринцип колата е като парник и според мен е по добре първо да вкараш въздух отвъни след 3-5 мин може да въртиш вътрешния ,макар че и само вътрешния да въртиш пак става,ама по бавно ще охладиш купето
дано да не те подвеждам ,но аз така правя -тука има хладилни техници нека те да се изкажат

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 18 юни 2008, 21:55
от synthez 3D
Когато караш с включен климатик,задължително трябва да си на рециркулация(превключвателя наляво),защото такъв е принципа на охлаждане на каквото и да е помещение.Климатика сам по себе си не произвежда студ,а охлажда чрез отнемане на топлината от въздуха и извеждането и навън.Така че ако вкарваш външен въздух(който е с температура 30-40 градуса и повече) от който отнемаш някаква част, намаляваш ефективността на системата,защото въздуха в колата,когато системата работи известно време е с температура 23-26 градуса.Целта е да се изкара топлината от вътрешността на купето навън.Вкарването на външен въздух е за движение през есента и зимата,когато не се използва климатик и по този начин не се допуска изпотяване на стъклата, поради голямата влажност в купето.Разбира се, през преходните сезони могат да се избират и различни други комбинации,в зависимост от външната температура и влажност.Предполагам,че много хора знаят,че климатика е и чудесно средство за бързо изчистване на замъглени стъкла през по-студените месеци.
А колкото до първоначалното пускане на системата,когато колата е била продължително на слънце, pepy1 e прав,че отначало трябва да се проветри(което става най ефективно с отвряне на прозорците),защото,когато колата е затворена на слънце температурата на въздуха вътре достига до 60 градуса,а външната не е повече от 42-43 в най големите жеги.По този начин пак си избираме да отнемаме температура от по-хладния въздух,за да стане по-бързо.След 3-5 мин си минаваме на вътрешен въздух и се наслаждаваме на приятно пътуване.

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 18 юни 2008, 22:00
от cenzor
synthez 3D написа:Когато караш с включен климатик,задължително трябва да си на рециркулация(превключвателя наляво),защото такъв е принципа на охлаждане на каквото и да е помещение.Климатика сам по себе си не произвежда студ,а охлажда чрез отнемане на топлината от въздуха и извеждането и навън..
:shock: В книжките на Форд ( специално в моята де) си пише ре-циркулацията да се ползва само за кратко ( до 30 минути) .

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 18 юни 2008, 22:33
от synthez 3D
Това за 30те минути го пише и в моята книжка,но според мен това е презастраховане от страна на автомобилния производител,опасявайки се,че ако автомобила е много добре херметизиран,пътниците могат да останат без кислород за дишане.Всички обаче знаем,че автомобилите не са херметични и имат вентилационни отвори в задната част,така че това е невъзможно да се случи.От друга страна,на никого не му пречи през определен период(бил той и 30 минути) да си вкара малко въшен въздух,за разнообразие.А ефективността на климатика само с външен въздух в горещо време е почти наполовина по-малка и затова много хора казват,че с включен климатик колата им горяла много, а климатика им бил слаб.През дните с по-ниски температури,разликите не са особено големи и на повечето хора не им прави впечатление дали са на външен или вътрешен въздух,но правилата във физиката така или иначе си действат.

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 21 юни 2008, 18:51
от Ivaylo Georgiev
synthez 3D написа:.......
Много ти благодаря за подробните разяснения, защото досега нямах точна идея как е по- добре да въртя копчето като карам на климатик :oops: А би ли разяснил малко повече за това, че климатика е чудесен начин за премахване на запотяването на стъклата, защото при мен (а сигурно и не само) особено зимата в началото се замъгляват АДСКИ МНОГО *00139*

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 21 юни 2008, 22:50
от synthez 3D
За да се изсуши предното стъкло е достатъчно да се насочи въздушния поток към него и да се включи климатика(с външен въздух).Понеже въздухът, който излиза от вентилационните отвори е сух,защото влагата в него е останала върху ребрата на климатика, влагата от стъклото се изпарява много по-бързо,отколкото ако се суши с горещ,но мокър въздух.По този начин, за броени секунди се вижда как влагата изчезва.Този режим е много ефикасен по-време на силен дъжд,когато влажността е голяма и студената вода отвън на стъклото го охлажда прекалено и то започва да се изпотява отвътре.За съжаление, обаче е използваем само през месеците,когато външната температура е по-висока от 4 градуса,защото ако е по-ниска, климатикът просто не се включва.За това през зимата(когато е под 4 градуса) трябва да се кара на външен въздух,за да не се изпотяват стъклата.По този начин купето се проветрява и влагата,която хората отделят чрез дишането си не може да кондензира върху студените стъкла.Предполагам,че твоите стъкла са се запотявали по-бързо,може би защото без да искаш си включвал на вътрешен въздух,защото така парното загрява по-бързо,но също така и стъклата се изпотяват по-бързо.

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 29 авг 2010, 23:05
от opex
Извинявам се, че ъпвам тема на 2 години. Искам да попитам къде е 'това', което регулира от къде да взима въздух? Все пак независимо дали е с включен или изключен климатик, или на топло или студено, би трябвало да има промяна във въздуха (дори шума от вентилатора/въздушния поток), когато е в режим на рециркулация в купето или на въздух от вън, а аз откакто имам колата не усещам такава. Искам да проверя 'въпросната' с-ма дали работи, но незнам къде да гледам. Незнам и как да я търся по-специално в ръководствата (ако я има), че да разбера на вакуум ли е или с електрически превключвател някакси макар, че във всеки случай нищо не чувам да се случва някъде отзад зад централната конзола като минавам между двата режима.

Re: копчето за климатика на ескорт

Публикувано: 30 авг 2010, 08:30
от synthez 3D
При Ескорт системата е вакумна и задействането на клапата е плавно и безшумно,но можеш да я видиш дали се движи,като отвориш капака и погледнеш от ляво почти в дъното на двигателния отсек на корпуса на изпарителя има монтиран вакумен двигател,който се активира при смяна на режимите.Нямам снимка,но ако се огледаш и помолиш някой да превключва двата режима от вътре,сигурно ще я видиш.