копчето за климатика на ескорт
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
копчето за климатика на ескорт
Искам да ви попитам за копчето на климатика на ескорт 96.
Копчето може да се върти наляво и надясно , има 3 степени , но незнам каква е разликата като е наляво и като е надясно когато се включи климатика. Изобщо има ли значение как се включва при климатик и при парно ?
...и още нещо , случайно разбрах ,че нямам филтър за климатика , така съм карал откакто съм взел колата.Това би ли могло да бъде проблем?
Копчето може да се върти наляво и надясно , има 3 степени , но незнам каква е разликата като е наляво и като е надясно когато се включи климатика. Изобщо има ли значение как се включва при климатик и при парно ?
...и още нещо , случайно разбрах ,че нямам филтър за климатика , така съм карал откакто съм взел колата.Това би ли могло да бъде проблем?
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4786
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
не е проблем да караш без филтър ескортити са конструирани да са без филтър
като завъртиш към перката ти вкарва въздух отвън
като завъртиш към трите стрелки в кърг това ти върти вътрешния въздух в купето
като завъртиш към перката ти вкарва въздух отвън
като завъртиш към трите стрелки в кърг това ти върти вътрешния въздух в купето
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 29 юли 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford Escord 1.8 TD ('97-ма)
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
аха, и аз така предполагах за перката и 3-те стрелки, но все пак като се замислих за принципа на работа на един климатик , се озадачих, понеже климатика е система която изсмуква въздуха от едно помещение , охлажда го и го връща обратно......но пък това което ти казваш също има логика....често има разлика в температурата на купето и външната, и спрямо това би трябвало да се избира как по-бързо ще се охлади купето ....като се охлажда въздуха вътре или отвън да се вкарва ..... така ли е или греша ?
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4786
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
попринцип колата е като парник и според мен е по добре първо да вкараш въздух отвъни след 3-5 мин може да въртиш вътрешния ,макар че и само вътрешния да въртиш пак става,ама по бавно ще охладиш купето
дано да не те подвеждам ,но аз така правя -тука има хладилни техници нека те да се изкажат
дано да не те подвеждам ,но аз така правя -тука има хладилни техници нека те да се изкажат
времето е като парите-никога не стига
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
Когато караш с включен климатик,задължително трябва да си на рециркулация(превключвателя наляво),защото такъв е принципа на охлаждане на каквото и да е помещение.Климатика сам по себе си не произвежда студ,а охлажда чрез отнемане на топлината от въздуха и извеждането и навън.Така че ако вкарваш външен въздух(който е с температура 30-40 градуса и повече) от който отнемаш някаква част, намаляваш ефективността на системата,защото въздуха в колата,когато системата работи известно време е с температура 23-26 градуса.Целта е да се изкара топлината от вътрешността на купето навън.Вкарването на външен въздух е за движение през есента и зимата,когато не се използва климатик и по този начин не се допуска изпотяване на стъклата, поради голямата влажност в купето.Разбира се, през преходните сезони могат да се избират и различни други комбинации,в зависимост от външната температура и влажност.Предполагам,че много хора знаят,че климатика е и чудесно средство за бързо изчистване на замъглени стъкла през по-студените месеци.
А колкото до първоначалното пускане на системата,когато колата е била продължително на слънце, pepy1 e прав,че отначало трябва да се проветри(което става най ефективно с отвряне на прозорците),защото,когато колата е затворена на слънце температурата на въздуха вътре достига до 60 градуса,а външната не е повече от 42-43 в най големите жеги.По този начин пак си избираме да отнемаме температура от по-хладния въздух,за да стане по-бързо.След 3-5 мин си минаваме на вътрешен въздух и се наслаждаваме на приятно пътуване.
А колкото до първоначалното пускане на системата,когато колата е била продължително на слънце, pepy1 e прав,че отначало трябва да се проветри(което става най ефективно с отвряне на прозорците),защото,когато колата е затворена на слънце температурата на въздуха вътре достига до 60 градуса,а външната не е повече от 42-43 в най големите жеги.По този начин пак си избираме да отнемаме температура от по-хладния въздух,за да стане по-бързо.След 3-5 мин си минаваме на вътрешен въздух и се наслаждаваме на приятно пътуване.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
synthez 3D написа:Когато караш с включен климатик,задължително трябва да си на рециркулация(превключвателя наляво),защото такъв е принципа на охлаждане на каквото и да е помещение.Климатика сам по себе си не произвежда студ,а охлажда чрез отнемане на топлината от въздуха и извеждането и навън..

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
Това за 30те минути го пише и в моята книжка,но според мен това е презастраховане от страна на автомобилния производител,опасявайки се,че ако автомобила е много добре херметизиран,пътниците могат да останат без кислород за дишане.Всички обаче знаем,че автомобилите не са херметични и имат вентилационни отвори в задната част,така че това е невъзможно да се случи.От друга страна,на никого не му пречи през определен период(бил той и 30 минути) да си вкара малко въшен въздух,за разнообразие.А ефективността на климатика само с външен въздух в горещо време е почти наполовина по-малка и затова много хора казват,че с включен климатик колата им горяла много, а климатика им бил слаб.През дните с по-ниски температури,разликите не са особено големи и на повечето хора не им прави впечатление дали са на външен или вътрешен въздух,но правилата във физиката така или иначе си действат.
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
Много ти благодаря за подробните разяснения, защото досега нямах точна идея как е по- добре да въртя копчето като карам на климатикsynthez 3D написа:.......


- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
За да се изсуши предното стъкло е достатъчно да се насочи въздушния поток към него и да се включи климатика(с външен въздух).Понеже въздухът, който излиза от вентилационните отвори е сух,защото влагата в него е останала върху ребрата на климатика, влагата от стъклото се изпарява много по-бързо,отколкото ако се суши с горещ,но мокър въздух.По този начин, за броени секунди се вижда как влагата изчезва.Този режим е много ефикасен по-време на силен дъжд,когато влажността е голяма и студената вода отвън на стъклото го охлажда прекалено и то започва да се изпотява отвътре.За съжаление, обаче е използваем само през месеците,когато външната температура е по-висока от 4 градуса,защото ако е по-ниска, климатикът просто не се включва.За това през зимата(когато е под 4 градуса) трябва да се кара на външен въздух,за да не се изпотяват стъклата.По този начин купето се проветрява и влагата,която хората отделят чрез дишането си не може да кондензира върху студените стъкла.Предполагам,че твоите стъкла са се запотявали по-бързо,може би защото без да искаш си включвал на вътрешен въздух,защото така парното загрява по-бързо,но също така и стъклата се изпотяват по-бързо.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
Извинявам се, че ъпвам тема на 2 години. Искам да попитам къде е 'това', което регулира от къде да взима въздух? Все пак независимо дали е с включен или изключен климатик, или на топло или студено, би трябвало да има промяна във въздуха (дори шума от вентилатора/въздушния поток), когато е в режим на рециркулация в купето или на въздух от вън, а аз откакто имам колата не усещам такава. Искам да проверя 'въпросната' с-ма дали работи, но незнам къде да гледам. Незнам и как да я търся по-специално в ръководствата (ако я има), че да разбера на вакуум ли е или с електрически превключвател някакси макар, че във всеки случай нищо не чувам да се случва някъде отзад зад централната конзола като минавам между двата режима.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: копчето за климатика на ескорт
При Ескорт системата е вакумна и задействането на клапата е плавно и безшумно,но можеш да я видиш дали се движи,като отвориш капака и погледнеш от ляво почти в дъното на двигателния отсек на корпуса на изпарителя има монтиран вакумен двигател,който се активира при смяна на режимите.Нямам снимка,но ако се огледаш и помолиш някой да превключва двата режима от вътре,сигурно ще я видиш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта