Странен звук от зумера след заключване на вратите
Публикувано: 01 май 2008, 19:41
Здравейте колеги!
От около 4 месеца имам Мондео '93, 1.8 115к.с.. За краткото време откакто я ползвам бях забелязал, че когато заключа колата с ключа с така нареченото двойно заключване (или с други думи - първо завъртане в посока отключване и след това в посока заключване), след ясния звук от механизмите за заключване на вратите и багажника следваха четири писукания от зумер от към двигателния отсег и всичко изглежда нормално - вратите и багажника заключени. Днес като се прибирах, след като по навик направих същото, останах малко изненадан, когато след четирите писукания, след кратка пауза (4-5 секунди) зумера идаде идин продължителен (3-4 сек.) сигнал. Проверих вратите бяха си заключени. Понеже имах багаж в ръцете реших да се освободя от него, та се върнах при колата след 10-ина минути. След нормално отключване проверих да не съм забравил нещо включено из колата (макар че то няма какво), проверих стъклата дали са затворени до край, уредите по таблото и т.н. всичко нормално. Реших да я заключа от дясната врата. Пак същото - 4 писукания, пауза 4-5 сек., продължителен писък(сигнал). След неколкократни опита от лявата и дясната врата ситуацията е същата. Помислих си че този продължителен сигнал вероятно има някакво значение но не ми е известно. Вратите са заключени и всичко изглежда нормално което ме кара да се замислям дали сегашната ситуация е нормална а предишната (без продължителния писък) е била ненормална. Ключа който ми дадоха когато купих колата е съвсем обикновен (няма никакви копчета по него). Нямам монтирана аларма. В прозорчето до часовника имам червен светодиод, който след контакт светва и след като запаля или след около 5-6 сек. изгасва.
Ако някой има идея какво е значението на този продължителен писък или на неговото отсъствие моля да даде мнение. Дано причината да е някава банално проста, а моите съждения нищожни.
От около 4 месеца имам Мондео '93, 1.8 115к.с.. За краткото време откакто я ползвам бях забелязал, че когато заключа колата с ключа с така нареченото двойно заключване (или с други думи - първо завъртане в посока отключване и след това в посока заключване), след ясния звук от механизмите за заключване на вратите и багажника следваха четири писукания от зумер от към двигателния отсег и всичко изглежда нормално - вратите и багажника заключени. Днес като се прибирах, след като по навик направих същото, останах малко изненадан, когато след четирите писукания, след кратка пауза (4-5 секунди) зумера идаде идин продължителен (3-4 сек.) сигнал. Проверих вратите бяха си заключени. Понеже имах багаж в ръцете реших да се освободя от него, та се върнах при колата след 10-ина минути. След нормално отключване проверих да не съм забравил нещо включено из колата (макар че то няма какво), проверих стъклата дали са затворени до край, уредите по таблото и т.н. всичко нормално. Реших да я заключа от дясната врата. Пак същото - 4 писукания, пауза 4-5 сек., продължителен писък(сигнал). След неколкократни опита от лявата и дясната врата ситуацията е същата. Помислих си че този продължителен сигнал вероятно има някакво значение но не ми е известно. Вратите са заключени и всичко изглежда нормално което ме кара да се замислям дали сегашната ситуация е нормална а предишната (без продължителния писък) е била ненормална. Ключа който ми дадоха когато купих колата е съвсем обикновен (няма никакви копчета по него). Нямам монтирана аларма. В прозорчето до часовника имам червен светодиод, който след контакт светва и след като запаля или след около 5-6 сек. изгасва.
Ако някой има идея какво е значението на този продължителен писък или на неговото отсъствие моля да даде мнение. Дано причината да е някава банално проста, а моите съждения нищожни.