Страница 1 от 1

Трудно ли се достига до радиатора на парното на Фокуса?

Публикувано: 05 ное 2007, 11:33
от pasajero
Здравейте колеги от скоро имам фокус 1.8 di 2000г. и отстранявам разни дребни проблемчета по колата, стигнах до парното което някакси не духа доволно горещ въздух въпреки че колата макар и бавно (10-тина км) достига работната си температура.
Стигам до заключението че или радиаторчето се е задръстило с боклуци или клапата нещо не функционира правилно.
Иначе силата на струята на въздуха е добра.
Молбата ми е към вас е евентуално някой е имал подобен проблем да сподели мнение.
Интересува ме също какво трябва да се разглоби за да се достигне до радиатора и да се почисти от евентуални листа и други боклуци?
На старата ми кола - Пасат 2 дизел да се свали радиатора беше кошмар, разглобяваше се цялото арматурно табло, така ли е и при фокуса?
Благодаря

Публикувано: 05 ное 2007, 15:22
от debug
Стига се трудно. Радиаторът няма как да е задръстен, освен ако не е карана без филтър (листа, прах) или с вода - котлен камък. Нормално загрява за около 2-3 км до работна температура. Ако загрява за 10 - термостатът ти е за смяна. Когато взех моята правеше същия номер - пускаш парното и то започва да духа топло, минава към хладно, а температурата на двигателя пада, особено на пета скорост. С нов термостат нещата си дойдоха на мястото.

Клапата можеш да я достигнеш от ляво, като свалиш пластмасата в долната част на таблото - "рафтчето". Вентилаторът се вижда като махнеш жабката. Радиаторът обаче е посредата доколкото помня и може би няма да мине без сваляне на таблото. Виж в ръководството за Фокуса как - има го в секцията със софтуера.

Все пак залагам на термостат - най-вероятно до момента не е сменян, издържа 5-6 годинки.

Публикувано: 05 ное 2007, 15:26
от pasajero
[quote="debug"]Стига се трудно. Радиаторът няма как да е задръстен, освен ако не е карана без филтър (листа, прах) или с вода - котлен камък. Нормално загрява за около 2-3 км до работна температура. Ако загрява за 10 - термостатът ти е за смяна. Когато взех моята правеше същия номер - пускаш парното и то започва да духа топло, минава към хладно, а температурата на двигателя пада, особено на пета скорост. С нов термостат нещата си дойдоха на мястото.

Мерси за отговора, той обаче води до следващия ми въпрос, трудно ли се стига до термостата?

Публикувано: 05 ное 2007, 15:44
от debug
Не, но трябва да източваш антифриза, или поне част от него. Нов термостат е към 40 лв от МП, някой имат и о-пръстен. Възможно е да има и по-евтини.
За да не ти преразказвам ръководството -

Код: Избери всички

http://tco.data.bg/ford/Haynes manuals/Focus '03/
- на руски е и с картинки.

Публикувано: 05 ное 2007, 15:55
от pasajero
debug написа:Не, но трябва да източваш антифриза, или поне част от него. Нов термостат е към 40 лв от МП, някой имат и о-пръстен. Възможно е да има и по-евтини.
За да не ти преразказвам ръководството -

Код: Избери всички

http://tco.data.bg/ford/Haynes manuals/Focus '03/
- на руски е и с картинки.
Благодаря ти колега, на теб май винаги може да се разчита.
Смущава ме обаче че когато температурата си е в нормата(стрелката е на средата) пак тополото не е много топло.
Ще подменя термостата но с някой по-евтин.
Благодаря още веднъж.

Публикувано: 05 ное 2007, 16:16
от debug
Успех! Не мога да ти обещая, че е от термостата, но при мен бяха същите симптоми и на двата Фокуса - мръзнех, докато не го смених. Все пак прочети ръководството, там е даден и правилния начин за обезвъздушаване на системата.

Публикувано: 05 ное 2007, 16:33
от pasajero
debug написа:Успех! Не мога да ти обещая, че е от термостата, но при мен бяха същите симптоми и на двата Фокуса - мръзнех, докато не го смених. Все пак прочети ръководството, там е даден и правилния начин за обезвъздушаване на системата.
Тегля файловете но скоростта е почти никаква.
Има ли пробка на радиатора някъде че не ми се прахосва антифриза?

Публикувано: 05 ное 2007, 17:04
от DTM
@debug няма вариант да загрее за 2-3 км, дизел е все пак :wink: .
Петьо, явно не ти е от термостата. Нали ти казах, че и моята загрява за 6-7 до 10 км градско, зимата при ниски температури.
Точно поради бавното загряване, миналата зима и аз ходих купих термостат, смених го (тъъъът майката докато го извадя) маха се интеркулера и т.н. промяна във времето за загряване нямаше. Антифриза се източва като се развие долния маркуч които излиза от радиатора. Само не питай как се стига до него, ти както имаш и кора под мотора - тежко ти :( .
@pasajero обади се някой ден, да ме качиш като е загряла да я вида как духа топло, по-скоро колко топло духа, за да мога да я сравня с моята и да видим. При мен като е загряла, духа горещо.

edit:
Ето малко снимки на цялата система за вентилация. От въпросното ръководство на руски е, сваляне,разглобяване и събиране на туй нещо :wink: .
ИзображениеИзображениеИзображение ИзображениеИзображение

Публикувано: 05 ное 2007, 17:30
от pasajero
A какъв термостат сложи ти? оригинален за 40лв?
Пасата ми загряваше по-бързо, 5-6км и вече духаше топло колкото фокуса но вече в работна температура.
А като загрее колкото трябва вече си духаше направо горещо, но работната му температура е 97 градуса, незнам на фокуса колко го дават но ще измеря темературата в разширителния съд да видя колко градуса е.
Твоята стрелка на уреда за водата къде ти стои, в средата ли?

Публикувано: 05 ное 2007, 18:13
от debug
DTM написа:@debug няма вариант да загрее за 2-3 км, дизел е все пак :wink: .
Прав си, сега попрочетох из нета и явно бавното загряване е проблем на дизелите при Форд, даже пишат, че слагали серийно отопляемо предно стъкло от някоя си година нататък. Дизел съм карал само Корола и Пежо 206, загряваха си в рамките на 3-4 километра (от нас до болницата е 5 км и докато стигна вече си духаха топло).
Все пак, след като стигне до работната температура, па макар и бавно, при изправен термостат би трябвало да духа топло. При мен колата загряваше бавно, след това като пуснех парното, особено на по-висока степен на вентилатора, започваше за духа хладно и да пада температурата на двигателя. Оправи се чрез смяна на термостата. Сега ако има различия в парното при бензиновите и дизеловите... не знам, повече не мога да коментирам, нямам опит с дизелови Фокуси.

Публикувано: 05 ное 2007, 20:17
от DTM
Да на моя Фокус стрелката за температурата стои точно по-средата. Когато влезе в нормален режим на работа, дори оная зима като беше - 16 - 17 градуса във Варна, като поработи пак там стоеше.
Юли месец, като катерихме прохода Кърнаре - Троян със пуснат климатик пак по средата стоеше, ни нагоре ни надолу :wink: .
Иначе термостата на 1.8л дизел започва да отваря на 88 градуса по Целзий, и трябва да е напълно отворен при 102 градуса по Целзий. Така е дадено в ръководството.

Изображение

Публикувано: 06 ное 2007, 00:31
от lan
При мен за 3-4 км. стрелката почва да мърда нагоре и парното топли добре. На около 6 км. е стигнала средата стрелката.

Публикувано: 06 ное 2007, 11:48
от pasajero
Снощи като се прибрах първата ми работа беше да измеря температурата на охл.течност в разширителното казанче, беше точно 75 градуса което ми се вижда малко.
Колата беше карана поне 15км. а стерлката и на мен ми стои като закована на средата.
Данеби в разширителния съд да е минала вече през радиатора течността и затова да е студена??
A може ли да има въздух в системата, тя сама ли се обезвъздушава или има чалъми?

Re: Трудно ли се достига до радиатора на парното на Фокуса?

Публикувано: 15 дек 2012, 16:54
от kalata77
:D
не съм кой знае какъв разбирко но по пътя на логиката ако има въздух в системата би следвало да се стреми да прегрява........
моя фокус също е дизел и доста трудно загрява минавам към 8 километра докато започне да духа порядъчно топло.сменях термостати и прочие но това е положението.........