Климатроник - Мондео МК2 въпрос
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
В грешка си. Никой от тия модели коли климатиците им НЕ ТОПЛЯТ. Най точното определение е климатик с електронен контрол на температурата. Под топли имам предвид пуска топлото от парното, не си ме разбрал правилно. А когато се запоти джама и пуснеш да духа там, то пуска климатика и парното едновременно, това с цел да не седиш с ушанки и да ти изсуши стъклото, както го е страх колегатаЯЛТА написа:Е то за това е "Климатроник", защото и топли, иначе щеше да е климатик. Как искаш да го усетиш,- изведнъж да стане 25 градуса ли. Върши си работата перфектно, стига да е в изправност.


- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос

Така като гледам, който си намери тази част в колата (четирипътен вентил), значи климатикът му може да топли самостоятелно.

Четирипътният вентил се използва, когато климатикът е конструиран за отопление и за охлаждане (не само за охлаждане). Предназначението на четирипътния вентил е да превключва пътя на фреона в съответната посока, така че да се изпарява или във външното тяло или във вътрешното. В съответствие на това къде се изпарява фреонът се осъществява режим на отопление или режим на охлаждане. Климатици, които работят единствено в режим на охлаждане нямат такъв вентил.
При автомобилите няма смисъл, защото имат откъде да взимат предостатъчно топлина.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Аз също мисля,че не отопляват тия климатроници на Мондео МК 2. Ако двигателя не е загрял,няма значение каква температура съм избрал на дисплея-пак ще духа студено. А ако сложа примерно 22 градуса (при нормално загрят двигател) и оставя копчето за степента на вентилатора в купето на ''AUTO'',системата ще се стреми да осигурява толкова градуса чрез движение на клапата за топло и студено и датчика за температура на таблото-не знам дали са правилни моите предположения,но така си го обеснявам. Поправете ме ако греша
Поздрави

Поздрави
- Xayc
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 13 юни 2011, 15:36
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК II
- Местоположение: добрич
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
24 25 Повреда в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.).. какво правим от тук нататък, къде да търся тоя мотор на клапата.. ?
моля помогнете . Благодаря предварително : )

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Мотора на клапата е в краката на пасажера отляво на кутията на парното, за колегата дето търси ETC датчика не е зад мотора, а се намира отгоре на термосттатното тяло.Xayc написа:24 25 Повреда в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.).. какво правим от тук нататък, къде да търся тоя мотор на клапата.. ?моля помогнете . Благодаря предварително : )
И още нещо да разбулим въпроса климатроника при мондео не може да отоплява, монтирал съм климатик на мондео, също така съм преправял климатик на мондео на климатроник и единствената разлика между двете е няколко датчика за температура за слънцегреене и тиристорното управление на вентилатора на купето, останалите части са си като обикновения климатик
Ето така изглежда мотора, може и да е черен на цвят да не се подведете!


- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Здравейте колеги. Изтряска ме една идея
,която не знам дали е възможно да се осъществи. Въпроса ми е най-вече към колегата Didibao защото мисля,че ги знае много нещата. Дали може да стане следния опит-да се свали конзолата с копчетата и дисплея на климатроника,и да се прекъсне по някакъв начин ел. веригата,която пуска климатика когато копчето е в позиция да духа само на предния прозорец. Целта е да може да духа само там и да не се включва климатика,но и същевременно да не се прекъсне движението на клапата за потока на въздуха за другите позиций. Не съм махал конзолата и не знам какво е положението там,но ако не е вързано на един кабел движението на клапата и климатика,може би ще може да се получи тая гимнастика
Вие как мислите ?
Поздрави


Поздрави
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Мисля че това нещо го прави самия модул, който най вероятно получава информация когато пуснеш да духа на предния прозорец.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Ще видя утре дали ще мога да сваля копчетата и конзолата,ако не друго поне да щракна 2-3 снимки да видим дали ще може да стане тоя номер
Поздрави

Поздрави
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Може, може, номера с пускането на климата става от копчето за посока, на него има 4 кабела, по два от тях се управлява компресора, а другите два пускат климатика, аз на мен тази функция съм я махнал, но ще те излъжа кои са кабелите за климатика, лесно може да ги провериш с една пробна лампа, въртиш копчето посока преден прозорец и там където ти даде плюс само на преден прозорец режеш кабела, това е.mi6o написа:Здравейте колеги. Изтряска ме една идея,която не знам дали е възможно да се осъществи. Въпроса ми е най-вече към колегата Didibao защото мисля,че ги знае много нещата. Дали може да стане следния опит-да се свали конзолата с копчетата и дисплея на климатроника,и да се прекъсне по някакъв начин ел. веригата,която пуска климатика когато копчето е в позиция да духа само на предния прозорец. Целта е да може да духа само там и да не се включва климатика,но и същевременно да не се прекъсне движението на клапата за потока на въздуха за другите позиций. Не съм махал конзолата и не знам какво е положението там,но ако не е вързано на един кабел движението на клапата и климатика,може би ще може да се получи тая гимнастика
Вие как мислите ?
Поздрави

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Здравей. Благодаря за съдействието,но май не схванах точно
. Първо да се извиня за може би глупавите въпроси,но жиците са ми малко тъмна индия. Пробна лампа е това,което е като химикалка с лампичка в средата и кабелче с щипка на края....или се бъркам
? Има ли вариянт в който да отрежа друга жичка и така да спре движението на клапата за другите позиций ? При мен като пусна да духа в която и да е посока се пуска и климатика,но мога да го изключа от ''АС'' копчето,с изключение когато е в позиция на духане само на предния прозорец. Още веднъж се извинявам ако пиша глупости,но гледам да не прецакам нещо. Казваш,че от 4-те кабела два пускат компресора,а другите два климатика-не е ли едно и също или пак съм се заблудил яко
. Предварително ти благодаря за помощта и търпението
Поздрави




Поздрави
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Да точно това е пробна лампа, ако изчакаш до утре ще проверя кой са точно пиновете.

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Няма проблем,ще изчакам. Искам да събера максимално много инфо преди да започвам това упражнение
Поздрави

Поздрави
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Здравейте колеги. Оправих си проблема,който ме мъчеше. Както каза колегата Didibao един от 4-те кабела отговаря за пускането на климатика,когато копчето за посоката на въздуха е в положение да духа само на предния прозорец.
. Това е буксата,която влиза от задната страна на панела на климатроника,точно зад копчето за посоката на въздуха. От ляво на дясно кабелите бяха еднакви и на цвят и на дебелина,само последния (най-вдясно) беше с жълта лента и беше малко по-тънък и реших,че ще почна от него. Самите кабели се държат в буксата на малки щипки и не трябва да се реже,а само с тънка отверка да се бръкне от предната страна и да се повдигне палчето и кабелчето излиза с обувката. Така изглежда при махнато вече кабелче
. Сега вече пускам да духа само на предния прозорец без да се пуска и климатика автоматично и да не може да се изключи от АС копчето,като всички други функций останаха незасегнати
. Извинявам се за лошото качество на снимките,но на телефона ми това му е макса
Поздрави
П.С. Да добавя-днес (05.07.13) пробвах да направя теста и не стана. Единствената функция,която се губи е,че не може да се подкара теста за неизправности. При нужда,трябва пак да се свали панела и да се закачи кабелчето,пускаш теста,виждаш кода за повреда,махаш пак кабелчето,монтираш панела и готово. А може и да се направи с копче вместо да сваляш панела. Дано да съм бил полезен на някой с тия мойте опити
Поздрави




Поздрави
П.С. Да добавя-днес (05.07.13) пробвах да направя теста и не стана. Единствената функция,която се губи е,че не може да се подкара теста за неизправности. При нужда,трябва пак да се свали панела и да се закачи кабелчето,пускаш теста,виждаш кода за повреда,махаш пак кабелчето,монтираш панела и готово. А може и да се направи с копче вместо да сваляш панела. Дано да съм бил полезен на някой с тия мойте опити

Поздрави
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Здравейте хора,да поотупам прахоляка с една питанка
. Въпроса ми е следния-постоянно ли двете перки на радиаторите трябва да работят когато в включен климатроника ? Като пълних системата човека ми каза,че така трябва и аз се съгласих-не съм кръгла нула но знанията ми се изчерпват до механичната част,но как точно работи малко ми е тъмно. Ако запаля мотора студен (примерно от вчера не съм я карал и сега трябва да отида някъде) пускам климатроника но с него се пускат и перките,мотора не е загрял изобщо-това няма ли да доведе до много по-трудно или изобщо да не достигне работна температура двигателя ? Може да е тъпотия въпроса ми,но това не се сетих да питам в сервиза когато пълних фреона. Благодаря предварително
Поздрави


Поздрави
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Постоянно работят на по ниската степен, не е точно така както го мислиш охлаждането, климатични радиатор, също се нагрява доста и то бързо.

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Не знам как да ти отговоря човече. Много благодаря за супер бързия отговор,като се видим някой път пак някъде където и когато и да е,имаш по бира от мен
. Може и повече в зависимост ще се кара ли после или не
Поздрави и жив и здрав


Поздрави и жив и здрав
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Нали термостата изпълнява тази функция,– да осигурява нормална работна температура на двигателя. А в радиатора да има охладен антифриз.............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Тaкa е,aмa нaли термостaтa отвaря плaвно и зa товa се чудих. Дa кaжем,че aнтифризa е зaгрят до темперaтурa която термостaтa почвa дa отвaря леко. Aнтифризa минaвa през рaдиaторa,охлaждa се и тaкa цкълa се зaтвaря,кaто термостaтa не стигa до отворено положение до крaй изобщо. Товa ме мъчеше дето се викa.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Стига си температура не го мисли, при мен с пуснат климатик дори температурата седи малко по висока, но това се вижда на по старите табла на новите. табла каквото сложих стрелката почти не мърдат.

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Пaк много ти блaгодaря зa инфото човече. Вървим към по-сериознa черпня



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта