Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Колеги, здравейте отново!
Отново имам проблем, но този път не знам дали проблема е в колата или в хората от сервиза.
Това искам да разбера. Преди две седмици си взех нов акумулатор. Всичко е добре за сега.
Трябваше да ида в сервиза за да ми замерят захранващия ток и да ми заверят гаранцията.
До тук добре. Отидох в сервиза. След като замериха тока той се оказа 13,8 волта.
Така остана без да се променя. Нито с включени светлини, нито с подаване на газ. Човека който ми го замери каза че имам проблем с зареждането и трябва да го оправя. Добре, в началото се вързах. Казах си добре, ще го оправя и ще дойда отново.
На следващия ден, цял ден се занимавам с разкачане на алтернатор, с мисълта ,че проблема е в четките или самия алтернатор.Ами да ама не, четките си бяха учудващо добре. Все пак , толкова труд хвърлих да го разкачам и отварям, реших да го зачистя и така и направих.
Днес с надеждата за подобрене, замерих с мой комшия отново тока. И да промяна нямаше. Отново си е 13,8. Може би е от уреда, разлика в чувствитеността на двата уреда, но този на комшията се колебаеше между 13,8 и 13,9. Но не се променяше нито при включени фарове нито при подаване на газ. Сега се чудя какво да правя. проблема в мойта кола ли е, или в хората от сервиза.
Дали не ме преметнаха ,че колата не е наред. Не знам, но като се замисля, на алтернатора изходния зареждащ ток е 14 волта.
Което като се замисли човек, няма как от генератор с изоходен ток 14 волта да искаш да зарежда акумулатора с 14,2-14,4. Мисля ,че тук логиката не подлежи на дискутиране. А разликата лично според мен между 14 и 13,8 мисля ,че е напълно разбираема поради съпротивлението в суматите проводници.
Не знам, не разбирам много от електротехнка, за това искам и мнение от някой който се занимава с това.
Аз се занимавам и съм на принципа проба-грешка. И от това се уча.
И така, въпросът ми е дали онези в сервиза просто не решиха да ме преметнат с гаранцията? Защото аз не виждам проблем в генератора.
А и другото което е, по пътя на логиката акумулатора трябва да получава постоянен ток, смисъл да не променя волтажа през 5 мин. Поне така мисля аз. Ако променя волжата при всяко светкане на фарове или други консуматори, това значи че акумулатора няма да се зарежда правилно, ами напротив ще се развали заради променящия се ток. Това си е моята логика. Смисъл за мен има логика, просто няма начин един акумулатор да се зарежда добре ако волтажа постоянно играе. Напротив, трябва да не се променя за да не го разваля. И така като се замисля, при мен тока не се променя. Нито при включване на консуматори, фарове, нито при подаване на газ. От мойта логика следва ,че всичко си е наред.
И просто се опитаха да ме преметнат с гаранцията. Не знам защо. Съжалявам ако отново съм пуснал темата в грешния раздел, ама си нямам никава представа къде да я пусна, като не знам проблема какъв е.
За това искам малко по компетентно мнение.

Отново имам проблем, но този път не знам дали проблема е в колата или в хората от сервиза.
Това искам да разбера. Преди две седмици си взех нов акумулатор. Всичко е добре за сега.
Трябваше да ида в сервиза за да ми замерят захранващия ток и да ми заверят гаранцията.
До тук добре. Отидох в сервиза. След като замериха тока той се оказа 13,8 волта.
Така остана без да се променя. Нито с включени светлини, нито с подаване на газ. Човека който ми го замери каза че имам проблем с зареждането и трябва да го оправя. Добре, в началото се вързах. Казах си добре, ще го оправя и ще дойда отново.
На следващия ден, цял ден се занимавам с разкачане на алтернатор, с мисълта ,че проблема е в четките или самия алтернатор.Ами да ама не, четките си бяха учудващо добре. Все пак , толкова труд хвърлих да го разкачам и отварям, реших да го зачистя и така и направих.
Днес с надеждата за подобрене, замерих с мой комшия отново тока. И да промяна нямаше. Отново си е 13,8. Може би е от уреда, разлика в чувствитеността на двата уреда, но този на комшията се колебаеше между 13,8 и 13,9. Но не се променяше нито при включени фарове нито при подаване на газ. Сега се чудя какво да правя. проблема в мойта кола ли е, или в хората от сервиза.
Дали не ме преметнаха ,че колата не е наред. Не знам, но като се замисля, на алтернатора изходния зареждащ ток е 14 волта.
Което като се замисли човек, няма как от генератор с изоходен ток 14 волта да искаш да зарежда акумулатора с 14,2-14,4. Мисля ,че тук логиката не подлежи на дискутиране. А разликата лично според мен между 14 и 13,8 мисля ,че е напълно разбираема поради съпротивлението в суматите проводници.
Не знам, не разбирам много от електротехнка, за това искам и мнение от някой който се занимава с това.
Аз се занимавам и съм на принципа проба-грешка. И от това се уча.
И така, въпросът ми е дали онези в сервиза просто не решиха да ме преметнат с гаранцията? Защото аз не виждам проблем в генератора.
А и другото което е, по пътя на логиката акумулатора трябва да получава постоянен ток, смисъл да не променя волтажа през 5 мин. Поне така мисля аз. Ако променя волжата при всяко светкане на фарове или други консуматори, това значи че акумулатора няма да се зарежда правилно, ами напротив ще се развали заради променящия се ток. Това си е моята логика. Смисъл за мен има логика, просто няма начин един акумулатор да се зарежда добре ако волтажа постоянно играе. Напротив, трябва да не се променя за да не го разваля. И така като се замисля, при мен тока не се променя. Нито при включване на консуматори, фарове, нито при подаване на газ. От мойта логика следва ,че всичко си е наред.
И просто се опитаха да ме преметнат с гаранцията. Не знам защо. Съжалявам ако отново съм пуснал темата в грешния раздел, ама си нямам никава представа къде да я пусна, като не знам проблема какъв е.

За това искам малко по компетентно мнение.



-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Според мен е добре 13.8-13.9, щом не се променя и при включени фарове.
Какъв е новия акумулатор?
Какъв е новия акумулатор?
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Gigawatt.Viper_one написа:Според мен е добре 13.8-13.9, щом не се променя и при включени фарове.
Какъв е новия акумулатор?

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
В такъв случай не разбирам какъв е смисъла на темата...
Отвори си гаранционната карта и внимателно я прочети. Още на 3-та страница ще видиш следното - "напрежението на зарядната система измерено върху полюсите на акумулатора при включени къси светлини (~10A) на празен ход трябва да е в границите 13,8 - 14,8V."
Тоест зареждането ти е в норма и ако всико друго е в ред трябва да ти заверят гаранционната карта.
Отвори си гаранционната карта и внимателно я прочети. Още на 3-та страница ще видиш следното - "напрежението на зарядната система измерено върху полюсите на акумулатора при включени къси светлини (~10A) на празен ход трябва да е в границите 13,8 - 14,8V."
Тоест зареждането ти е в норма и ако всико друго е в ред трябва да ти заверят гаранционната карта.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Аз си мисля, че сам си отговори на въпроса....
Или имаш малък пробив по кабела (може и лоша връзка), или някое идиотче в диодния блок
Или имаш малък пробив по кабела (може и лоша връзка), или някое идиотче в диодния блок

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Viper_one написа:В такъв случай не разбирам какъв е смисъла на темата...
Отвори си гаранционната карта и внимателно я прочети. Още на 3-та страница ще видиш следното - "напрежението на зарядната система измерено върху полюсите на акумулатора при включени къси светлини (~10A) на празен ход трябва да е в границите 13,8 - 14,8V."
Тоест зареждането ти е в норма и ако всико друго е в ред трябва да ти заверят гаранционната карта.
Смисълът на темата е ясен. Нали за това е форума. Не просто някой да пита за свой проблем и да го реши, но и да може да помогне и на други хора със същия проблем. Утре ще ида отново до въпросният сервиз и ще видя тоз път какво ще измислят тези. Мисълта ми е че навсякаде както и тук се въртят далавери някакви, за да може някой да пълни джоба. Ако не признават гаранцийте на 10 човека, и на 5 от тях акумулаторите им дадат дефекти, какво става в случая? Някой прибира паричките за още 5 акумулатора.kEFi написа:Аз си мисля, че сам си отговори на въпроса....
Или имаш малък пробив по кабела (може и лоша връзка), или някое идиотче в диодния блок
За това преди да вярвате на когото и да било, технк монтьор или какъвто и да е поразпитайте, поинтересувайте се за да не бъдете заблудени.
Мисля ,че е излишно да споменавам че човека от чийто магазин за авточасти купих акумулатора, ми препоръча някакъв монтьор.
Ако човек се излъже и вярва на всеки, ще тръгне по такива монтьори и ще дава луди пари само за да му пребарат колата със уж оправени проблеми.
Просто не бързайте и не вярвайте просто защото вие не разбирате от дадено нещо. Поинтересувайте се , попитайте, не е срамно да попиташ, срамно е да правиш грешки затова че не си попитал.


-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Още нещо - не знам от кой град си, но най-отзад на гаранционната карта са написани гаранционните сервизи. Можеш да отидеш във всеки един от тях.
Знаеш ли защо реагирам така?
Защото имам малко поглед над нещата и виждам, че тези гаранционни карти никой не ги чете. Ако беше си я прочел щеше да знаеш, че зареждане 13.8-13.9 си е в реда на нещата и не бива да те връщат (пак казвам, ако всичко друго е в ред).
Вместо това ти влизаш тук и притеснен, че нещо не е на ред, питаш къде е проблема. А отговора го държиш в ръцете си...
Знаеш ли защо реагирам така?
Защото имам малко поглед над нещата и виждам, че тези гаранционни карти никой не ги чете. Ако беше си я прочел щеше да знаеш, че зареждане 13.8-13.9 си е в реда на нещата и не бива да те връщат (пак казвам, ако всичко друго е в ред).
Вместо това ти влизаш тук и притеснен, че нещо не е на ред, питаш къде е проблема. А отговора го държиш в ръцете си...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
13.8 - 14.8 волта при включени фарове и работа на празен ход.
И консумация по-малка от 50 мА. при неработещ двигател.
И консумация по-малка от 50 мА. при неработещ двигател.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Tati_go
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 23 юли 2010, 19:15
- Модел на автомобила: Ford Focus. 1.8, TDCi, 100 к.с., 2003 г., комби.
- Местоположение: Г. Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
По рано акумулаторите за автомобили се зареждаха (при работещ двигател) с напрежение 14,5 - 14,8 Волта.
Сега по модерните акумулатори се зареждат с напрежение от 13,8 - 14,8 Волта.
При много добрите регулатори на зарядния ток (който между впрочем никой не го мери) това напрежение почти не се променя при форсиране или палене на фаровете. Ако пада обаче под 13,8 Волта при натоварване (запалени дълги) и работещ двигател системата не е добре - има изгорял диод в изправителя или някое от маломощните диодчета в генератора.
Сега по модерните акумулатори се зареждат с напрежение от 13,8 - 14,8 Волта.
При много добрите регулатори на зарядния ток (който между впрочем никой не го мери) това напрежение почти не се променя при форсиране или палене на фаровете. Ако пада обаче под 13,8 Волта при натоварване (запалени дълги) и работещ двигател системата не е добре - има изгорял диод в изправителя или някое от маломощните диодчета в генератора.
Не ме интересува какво ще кажат за мен, стига да не е истина!
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем със зареждане - Escort 1.8TD
Значи аз точно това казвам. Не съм погледнал гаранционната карта. И точно там ми е грешката, че веднага се вързах на този от сервиза ,че колата не е наред. Разбираш ли , и аз това казвам, хора четете внимателно, не вярвайте на монтьори и техници просто така. Сега когато обаче знам ,че колата ми е наред, знам какво пише и в гаранционната карта, няма просто как онези да ми въртят номера.Viper_one написа:Още нещо - не знам от кой град си, но най-отзад на гаранционната карта са написани гаранционните сервизи. Можеш да отидеш във всеки един от тях.Знаеш ли защо реагирам така?
Защото имам малко поглед над нещата и виждам, че тези гаранционни карти никой не ги чете. Ако беше си я прочел щеше да знаеш, че зареждане 13.8-13.9 си е в реда на нещата и не бива да те връщат (пак казвам, ако всичко друго е в ред).
Вместо това ти влизаш тук и притеснен, че нещо не е на ред, питаш къде е проблема. А отговора го държиш в ръцете си...
Притеснен не, какво има да се притеснявам. Кола е случва се и да се разваля. Няма как това си е в реда на нещата. Но бях учуден когато онези ме върнаха.
Просто ми казаха че имам "проблем с зареждането" и трябало да го "оправя".
Отговора не е точно в ръцете ми. Аз нали за това питам тук. В момента зарядния ток ми е 13,8-13,9. Въпросът ми беше какво се случва с този ток когато започнеш да пускаш консуматорите. Защото още тогава забелязах ,че той не се променяше. Според мен по пътя на логиката не би трябвало и да се променя. Ако играе това значи,че няма да се зарежда добре. Просто не бях сигурен дали мисля правилно. Не разбирам много от тоци и електроника.
Сега вече знам ,че онези ме преметнаха и следващия път като ида ще знам,че няма къде да отидат. Тогава ще видя какво ще измислят.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта