естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
lazar1955
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 30 окт 2008, 10:13
Модел на автомобила: escort 1.6
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от lazar1955 » 27 апр 2009, 14:34

Забелязал съм, че на всички други автомобили които съм карал има опция когато вентилаторът не работи отоплението (или охлаждането) да работи само от естествената циркулация на въздуха когато автомобила се движи. При моя Ескорт не е така. Ако не е включен вентилатора няма нито отопление нито охлаждане. Само когато се спускам надолу по инерция тази естествена циркулация много ясно се усеща. Явно когато включа "на контакт" - някой клапан се затваря и естествената циркулация спира. Може ли някой да ме светне дали при всички ескорти е така или само моят е скапан. ако някой има електрическата схема и може да ми покаже кой е клапана, за да го изключа (включа) и при изключен вентилатор да става тази естествена циркулация? Ще бъда много благодарен ако някой може да ми помогне.
Лазар

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от VEGA » 27 апр 2009, 19:50

Имаше такава тема, някъде потърси в търсачката. Иначе ДА всички Ескорти от 95 до 99 са така. Старите от края на 80-те влиза въздух през люковете дори и да не е пуснат вентилатора. За тези от 90 до 95, не съм сигурен.
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от pepy1 » 27 апр 2009, 21:41

имаш естествена циркулация и на топло и на студено при изключен вентиратор,стига да завъртиш врътката към синьото или към червеното
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от HACKO » 27 апр 2009, 21:55

На моя има, за по-новите не знам, и друг пишеше че няма, ако е така е голяма тъпотия, няма смисъл винаги да върти вентилатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от pepy1 » 27 апр 2009, 22:28

моя е маааалко по нов от твоя и има ,
начи всичко е ток и жици :P
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от peterdi_bg » 28 апр 2009, 08:43

Моя има естествена циркулация, както пишат колегите по-горе. Пускам си на топло или студено в зависимост от сезона и на извънградско вентилатор изобщо не ми трябва. В града пускам само топло на мах ако ми се запотят стъклата.

За по-новите не знам, но ако е пуснато на вътрешна циркулация сигурно няма как да се разбере, трябва да се остави на външна?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от terminatoro » 15 май 2009, 11:04

По принцип колите с климатик нямат. Забелязал ли си че когато включиш на вентилатора на 1 се чува един звук като хлопване-тогава се отваря клапа дето ти пуска въздуха в купето- тая клапа се завърта в зависимост дали пускаш да влиза въздух от вътре или от вън.
Не съм сигурен ,но мисля че почти всички коли с клима са така-макар че и мен ме дразни ;)
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от pepy1 » 16 май 2009, 22:24

значи моята е изключение от принципа
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
DRYFTA
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 13 мар 2007, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI & Ford Focus C-max 1.6 TDCI
Местоположение: Rousse, Zlatitza, Sofia
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от DRYFTA » 18 май 2009, 21:38

Имам Orion 1990 и съм много доволен от естествената вентилация.На скоро си купих и Escort 1998.Про него обаче няма никаква естествена вентилация, трябва да е пуснат вентилатора или климатика което наистина е малко гадно :(

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от terminatoro » 19 май 2009, 09:46

DRYFTA написа:Имам Orion 1990 и съм много доволен от естествената вентилация.На скоро си купих и Escort 1998.Про него обаче няма никаква естествена вентилация, трябва да е пуснат вентилатора или климатика което наистина е малко гадно :(

Е да ама ориончето не духа студенто като си в некое задръстване :lol: ....шибано е така, но сигурно си имат причина да го направят по този начин.
ZETEC POWER!!!!!

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от dreidrei » 19 май 2009, 10:45

Моят ескорт е от 98 г., с климатик - има си "естествена вентилация" По едно време се чудих дали това не е някакав дефект, но май звучи, че тези, които нямат ест. вент. са с дефекта :)

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от DigiPro » 19 май 2009, 18:48

Fusion-a си духа в движение при изключен вентилатор. Като натисна бутона за вътрешна циркулация спира да духа. Мисля, че по принцип така трябва да бъде на повечето коли.

Потребителски аватар
DRYFTA
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 13 мар 2007, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI & Ford Focus C-max 1.6 TDCI
Местоположение: Rousse, Zlatitza, Sofia
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от DRYFTA » 19 май 2009, 21:30

:? Аз да си призная честно много не съм запознат как е най-добре да ползвам климатика?Знам, че мога да го пусна и като завъртя на позиция "циркулация в купето" и като завъртя на позиция "вентилатор".Знам още, че като го пускам трябва да е на позиция охлаждане (демек да е на синичко).Въпроса ми е - Как да експлоатирам добре с климатика на Escort, и в същото време да го запазя за по-дълго време? :-/:
А за естествената циркулация - аз си обяснявам нещата така-на Oriona има има отвори през които смуче въздух.Отворите са точно до предните фарове, но "муцуната" на oriona е малко по-висока от на Escorta а и самите тръби за въздуха в таблото са по-хоризонтално разположени, ако мога така да се изразя и въздуха който навлиза среща по-малко съпротивление.Докато Escorta има ниска предница,съответно и отворите за въздух са по-ниско , и таблото е малко по-раздвижено от на Oriona ми, съответно въздуха стига по-трудно чрез естествена вентилация по тръите за парното в купето :-/:

:D: Но това е мое лично мнение, ако някой смята че не съм прав и знае причината нека сподели >:D<:

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от terminatoro » 20 май 2009, 09:42

Има логика това което казваш, но както по-горе съм писал- има една клапа, която се отваря когато щракнеш копчето на вентилатора и тогава вече минава въздуха.
А за ползването на климатика- ползвай си го както и когато решиш, то при старите коли си е малко на късмет, може да не го ползваш често и да се прецака, може и всеки ден да гу пускаш и да ти изкара години. Аз моя не го щадя пък вече две години и половина си духа, а не е зареждан все още ;)
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
DRYFTA
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 13 мар 2007, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI & Ford Focus C-max 1.6 TDCI
Местоположение: Rousse, Zlatitza, Sofia
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от DRYFTA » 21 май 2009, 22:02

terminatoro написа:Има логика това което казваш, но както по-горе съм писал- има една клапа, която се отваря когато щракнеш копчето на вентилатора и тогава вече минава въздуха.
А за ползването на климатика- ползвай си го както и когато решиш, то при старите коли си е малко на късмет, може да не го ползваш често и да се прецака, може и всеки ден да гу пускаш и да ти изкара години. Аз моя не го щадя пък вече две години и половина си духа, а не е зареждан все още ;)
:? но то е една врътка,ако за нея става въпрос - не е копче. Но като врътна врътката мисля че се пуска вентилатора ?

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от terminatoro » 21 май 2009, 23:11

DRYFTA написа:
terminatoro написа:Има логика това което казваш, но както по-горе съм писал- има една клапа, която се отваря когато щракнеш копчето на вентилатора и тогава вече минава въздуха.
А за ползването на климатика- ползвай си го както и когато решиш, то при старите коли си е малко на късмет, може да не го ползваш често и да се прецака, може и всеки ден да гу пускаш и да ти изкара години. Аз моя не го щадя пък вече две години и половина си духа, а не е зареждан все още ;)
:? но то е една врътка,ако за нея става въпрос - не е копче. Но като врътна врътката мисля че се пуска вентилатора ?
Да когато врътнеш "врътката" се пуска вентилатора и в същото време се отваря въпросната клапа. До преди 4 месеца имах два напълно еднакви форда и при двата беше еднакво. Може при теб да е пипано нещо,но за тоя форд съм обеден-има ли КЛИМА има няма естествена вентилация като на другите коли.
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2421
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: естествена вентилация на ескорт 1600 1997г

Мнение от Ivaylo Georgiev » 28 май 2009, 20:22

И при моя има естествена вентилация (има и климатик).

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта