Проблем с парно на Сиера
Brock написа:...... но ми стана интересно - оцета и содата са съответно киселина и основа - та те не се ли получава реакция при която се неутрализират двете![]()
Химични реакции
Оцетната киселина е вещество, корозивно за много метали като желязо, магнезий и цинк, като образува водород и метални соли, наречени ацетати. Алуминият, когато бъде изложен на кислород, образува тънък пласт алуминиев оксид на повърхността си, който е относително устойчив, така че оцетна киселина може да се превозва в алуминиеви резероари. Метални ацетати могат да се получават и от оцетна киселина и подходяща основа, като например в популярната реакция „сода за хляб+оцет“. Със забележителното изключение на хром(II) ацетата, почти всички ацетати са разтворими във вода.
Mg(т) + 2 CH3COOH(в) → (CH3COO)2Mg(в) + H2(г)
NaHCO3(т) + CH3COOH(в) → CH3COONa(в) + CO2(г) + H2O(тч)

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
- Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Да колеги неутрализират се, но за да стане пълна неутрализация трябва да се сипят точно определени количества от двете вещества което така на око не става.
В случая средата остава или леко кисела или леко основна, но не това "отпушва" системата.
Първо по време на реакция като тази се оделя голямо количество газ в случая във вид на пяна, който създава налягане (понякога доста сериозно) и по този начин отпушва системата и ...
Второ някои от тези реакции протичат със силно загряване и отделяне на различни странични продукти които може би също имат пръст в процеса на отпушване.
Та практическия резултат е важен а самата химическа страна на нещата ... май няма такова значение.

В случая средата остава или леко кисела или леко основна, но не това "отпушва" системата.
Първо по време на реакция като тази се оделя голямо количество газ в случая във вид на пяна, който създава налягане (понякога доста сериозно) и по този начин отпушва системата и ...
Второ някои от тези реакции протичат със силно загряване и отделяне на различни странични продукти които може би също имат пръст в процеса на отпушване.
Та практическия резултат е важен а самата химическа страна на нещата ... май няма такова значение.

-
- потребител
- Мнения: 133
- Регистриран: 19 яну 2006, 22:34
- Модел на автомобила: FORD SIERRA 1.8TD...Opel Vectra.-Skoda Favorit
- Местоположение: bulgaria,kozloduy
- Status: Извън линия
проблем с парно на сиера
Малко съм закъснял с отговора,но късно видях темата.На един приятел с AUDI A4 имаше такъв проблем.Каде ли не ходи по маистори,смениха му термостата,водна помпа и нищо(язък за парите които даде).пробвахме с маркуч от чешмата ама не стана,слабо е налягането.Тогава отидохме на автомивка и бои с пароструика и воала стана.Всичката работа за 0.50ст. Правих го същото упражнение с една сиера на мои приятел ама не стана.Трябваше да се смени радиатора.Като започнах да демонтирам част по част и накрая останаха само три педала и един волан в купето.ОХ много зор,ама стана.
- qweqwe
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 11 авг 2007, 22:53
- Модел на автомобила: Ford Orion
- Местоположение: edrtsdf
- Status: Извън линия
Значи колега малко е касно но лично аз сам направил така на моита сиера:
вади6 радиатера на парно ,той ти е задрастен 100% гарантирам
с малка ножка реже6 от към алуминиеви ръбички в смисал правиш им дисекция внимателно и вадиш от тръбите еликоидално навити ламарини(ленти от пласмаса или алуминии) малко трудно но излизат ,използваи пинсети или клампи ,те са пално сас кал,слагаш ги обратно и намества6 дисекцията на място .смесваш двукомпонентното лепило "Бизон",лепиш и КРАЙ Няма да има6 проблеми с парното.
Разбира се можеш да купуваш и на старо радиатор но аз сам паднаал пак на задрастен радиатор .Така 4е вземи ножката и лепилото и успех
вади6 радиатера на парно ,той ти е задрастен 100% гарантирам
с малка ножка реже6 от към алуминиеви ръбички в смисал правиш им дисекция внимателно и вадиш от тръбите еликоидално навити ламарини(ленти от пласмаса или алуминии) малко трудно но излизат ,използваи пинсети или клампи ,те са пално сас кал,слагаш ги обратно и намества6 дисекцията на място .смесваш двукомпонентното лепило "Бизон",лепиш и КРАЙ Няма да има6 проблеми с парното.
Разбира се можеш да купуваш и на старо радиатор но аз сам паднаал пак на задрастен радиатор .Така 4е вземи ножката и лепилото и успех
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
я обясни пак моля те, но ако можеш напиши по-точно нещата че нищо не разбрахqweqwe написа:Значи колега малко е касно но лично аз сам направил така на моита сиера:
вади6 радиатера на парно ,той ти е задрастен 100% гарантирам
с малка ножка реже6 от към алуминиеви ръбички в смисал правиш им дисекция внимателно и вадиш от тръбите еликоидално навити ламарини(ленти от пласмаса или алуминии) малко трудно но излизат ,използваи пинсети или клампи ,те са пално сас кал,слагаш ги обратно и намества6 дисекцията на място .смесваш двукомпонентното лепило "Бизон",лепиш и КРАЙ Няма да има6 проблеми с парното.
Разбира се можеш да купуваш и на старо радиатор но аз сам паднаал пак на задрастен радиатор .Така 4е вземи ножката и лепилото и успех


- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
еми и това е вариант но сега нямам пукнат левFordSierra1.6L написа:Няма какво да се занимаваш да го чистиш,защото след време пак ще се запуши....Взимаш 1 нов и това е не толкова скъп пък и новото си е ново.....Аз го чистих моя и след време пак се запуши,колкото и да го чистиш няма да стане като нов

- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
е това ще е както казах в далечното бъдеще, с теб имаме за напролет работа по двигателяvenom4o написа:40 левро а за смяната на радиатора трябва да станеш на ниджа.. Аз съм го сменял защото се спука и пръскаше антифриз във краката на навигатораАбе като решиш да го купуваш идваш до Банкя и щи момогна със удоволствие.. трябват 3-4 часа.. идваш сутринта и до обяд сме го сменили

- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
проблеми няма, събрахме се дет' се викаFordSierra1.6L написа:Ми така де ...като почнеш да го правиш пиши и идвам и аз да помагам..без тва ми е интересно пък и повече хора по бързо ще го направимеНямаш грижи само казваш кога


- qweqwe
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 11 авг 2007, 22:53
- Модел на автомобила: Ford Orion
- Местоположение: edrtsdf
- Status: Извън линия
Колега не искам да бъда груб но как точно си измил радиатора сподели де.FordSierra1.6L написа:ми мерси но вече я нямам сиерата и не ми върши работаНо пак е полезно ако някой попадне с този проблем
Аз 1 път го бях разглобявал радиатора и го чистих но след известно време пак се запуши и мисля ,че само с нов ще се оправи работата...той не е скъп поне
Защото без да вадиш от него пластините това е невъзможно.И никакви препарати не помагат да измиеш набитата от години кал .
- qweqwe
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 11 авг 2007, 22:53
- Модел на автомобила: Ford Orion
- Местоположение: edrtsdf
- Status: Извън линия
Мояр радиатор на парно се сваля много леснсно:махам първо маркучите от него след като сам източил антифриза ,олабвам двете гаики на който се крепи цялото парно (използвам гидор 13),след като го отлабвам ,отвинтвам двата ошлайвчета от дясно и вадя радиатора .venom4o написа:40 левро а за смяната на радиатора трябва да станеш на ниджа.. Аз съм го сменял защото се спука и пръскаше антифриз във краката на навигатораАбе като решиш да го купуваш идваш до Банкя и щи момогна със удоволствие.. трябват 3-4 часа.. идваш сутринта и до обяд сме го сменили
около 30мин

- qweqwe
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 11 авг 2007, 22:53
- Модел на автомобила: Ford Orion
- Местоположение: edrtsdf
- Status: Извън линия
ми най добре е да ти кача снимка , това е старият радиатор него сам го резал и от стрната на пласмасовите трабички (голяма грешка) Няма лепило за тази пласмаса а и да има няма да стане зтраво а не приятно да ти влезе в купето целият антифриз, така че цепи смело и внимателно алуминиевите трабички от другата страна и вади от тях лентите,те са сложени по дължина .Ролята на тези огънати ленти е да равъртат водата когато минават през трабите за по добър топлообмен.Тези ленти се вадят малко трудно но не е невазможноdoctordre написа:я обясни пак моля те, но ако можеш напиши по-точно нещата че нищо не разбрахqweqwe написа:Значи колега малко е касно но лично аз сам направил така на моита сиера:
вади6 радиатера на парно ,той ти е задрастен 100% гарантирам
с малка ножка реже6 от към алуминиеви ръбички в смисал правиш им дисекция внимателно и вадиш от тръбите еликоидално навити ламарини(ленти от пласмаса или алуминии) малко трудно но излизат ,използваи пинсети или клампи ,те са пално сас кал,слагаш ги обратно и намества6 дисекцията на място .смесваш двукомпонентното лепило "Бизон",лепиш и КРАЙ Няма да има6 проблеми с парното.
Разбира се можеш да купуваш и на старо радиатор но аз сам паднаал пак на задрастен радиатор .Така 4е вземи ножката и лепилото и успех![]()
пък и аз нямам парно
използваи остри клешти или нешто подобно.
измии ги хубаво и ги слагаи обратно.Огъни обратно цепнатото и лепи с течен метал ,епоксидна смола или др. аз сам лепил с "Бизон" дву компонентно лепило.Без грешка е.
Имам парно че не пожеш да си държиш раката. Голям кеф.тази процедура ми отне 2 часа + 2-3 часа да стегне лепилото успех

- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
1-лентите не развъртат водата а служат за топлообмен както каза сам но след като загреят трубите и отделят топлина и съответно вентилатора ги обдухва и всички са щастливи след това
Пък и ти няма какво да им чистиш на лентите а на самите тръби са затлачени вътре .....
Ми за мойта е 50 лева радиатора...предполагам ,че и на другите се движи в тоя диапазон...но новото си е ново все пак,няма място за сравнение.
На който му се занимава през няколко месеца да чисти радиатор да го прави...аз скоро време почвам да сменям всичко по колата което не работи както трябва и ще купувам ново разбира се .


На който му се занимава през няколко месеца да чисти радиатор да го прави...аз скоро време почвам да сменям всичко по колата което не работи както трябва и ще купувам ново разбира се .
- bonki
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 29 дек 2007, 15:18
- Модел на автомобила: ford sierra
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Пък и ти няма какво да им чистиш на лентите а на самите тръби са затлачени вътре .....
Колега нкои път да си вадил тия ленти ?
имам чувство че нqмаш представа за какво говориш.
Тия ленти въртят водата по по трабите около оста и .
по такъв начин радиатора е топъл еднакво от двете страни . Ако няма тия ленти тогава радиатора ще е студен от горната страна и топъл от долната страна. Намалява топлообмена.
Друго , когато вадиш въпросните ленти вадиш и калта от тръбите защото те са УВИТИ еликоидално по дължина.
Лично съм направил тази процедура вда пъти. Много е точна и никога няма да давам 50 лв за нов
освен ако не съм Бил Гейц или съм много тъп или не съм българин

Колега нкои път да си вадил тия ленти ?
имам чувство че нqмаш представа за какво говориш.
Тия ленти въртят водата по по трабите около оста и .
по такъв начин радиатора е топъл еднакво от двете страни . Ако няма тия ленти тогава радиатора ще е студен от горната страна и топъл от долната страна. Намалява топлообмена.
Друго , когато вадиш въпросните ленти вадиш и калта от тръбите защото те са УВИТИ еликоидално по дължина.
Лично съм направил тази процедура вда пъти. Много е точна и никога няма да давам 50 лв за нов
освен ако не съм Бил Гейц или съм много тъп или не съм българин

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта